5 motive pentru care e bine să te plimbi, chiar și iarna

5 motive pentru care e bine să te plimbi, chiar și iarna
Când temperatura de afară este foarte scăzută, tendința este de a evita ieșitul din casă pe cât posibil în detrimentul confortului din locuințe. Studiile arată însă că plimbările sunt benefice, inclusiv în sezonul rece, atât pentru sănătatea fizică, dar și mentală.
Evitarea expunerii la lumină afectează sănătatea fizică, mentală și emoțională, precum și starea generală de bine, făcându-ne vulnerabili la pesimism, oboseală, și afectând ritmul circadian.

Expunerea la lumină, chiar și în cantități reduse, menține ritmul circadian normal, și are și alte efecte benefice pentru întregul organism, așa că pune-ți hainele groase și ieși afară. Iată care sunt beneficiile de care vei avea parte:

Îmbunătățește starea de bine

Lumina naturală crește nivelul de serotonină, îmbunătățind starea de bine, crescând optimismul și reducând simptomele de depresie. Cercetătorii au studiat legătura dintre expunerea la lumină naturală, plimbările în natură și starea mentală. Un studiu publicat în Journal of Affective Disorders (2004) sugerează că expunerea la lumina naturală a soarelui în sezonul rece reduce riscul de tulburări afective sezoniere, cu efecte persistente pe termen lung.

Tulburarea afectivă sezonieră este o stare biologică în care organismul produce simptome depresive ca rezultat al expunerii reduse la lumina solară și scăderea nivelului de vitamina D. Alege să mergi pe jos cel puțin 30 minute, chiar și când e frig.

Asigură necesarul de vitamina D

Vitamina D favorizează absorbția calciului și menține sănătatea oaselor, reduce inflamațiile și susține imunitatea. De asemenea, ajută la creșterea nivelului de serotonină și la îmbunătățirea stării de bine. De aceea, se recomandă cel puțin 10 minute expunere pe zi la lumina soarelui.
 
Folosește protecție solară. Este un mit faptul că aplicarea cremei de protecție solară blochează sintetizarea vitaminei D.

Este o oportunitate de a fi mindful

Dacă te vei plimba afară vei evita utilizarea telefonului sau a laptopului, favorizând simțurile, ceea ce crește nivelul de dopamină, care se reduce în sezoul rece. Plimbările în natură ne ajută să conștientizăm mai bine lumea înconjurătoare, să devenim mai atenți la ceea ce se întâmplă, să ne bucurăm de frumusețile din natură, să ne deconectăm de la stresul cotidian. Natura este frumoasă inclusiv iarna, încântă vederea și ne oferă o senzație de bine. Radiațiile de lumină cresc nivelul de endorfine, care reduc nivelul de stres și redau starea de bine întregului organism.

Mai multe despre mindfulness.

Poate îmbunătăți memoria

Studiile arată că mersul pe jos îmbunătățește memoria, mai ales în medii cu multă verdeață, dar efectele pot fi benefice și iarna. Interacțiunea cu natura are efecte similare meditației. Singura condiție este să îți facă plăcere să te plimbi indiferent că e primăvară sau că vremea este rece.

Un studiu publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America sugerează că expunerea la lumină indiferent de sezon are efecte benefice directe asupra sănătății cognitive, inclusiv a memoriei.

Întărește sistemul imunitar

Plimbările în natură reduc nivelul de stres și susțin imunitatea. Dacă te plimbi iarna și alegi să fii activ, fie că e vorba de mersul pe jos sau alte tipuri de activitate fizică afară, aceste activități ajută în lupta împotriva bacteriilor, mențin sănătatea întregului organism și ne ajută să fim mai sănătoși. Expunerea la lumină are efecte directe imunosupresoare prin reglarea citokinelor și creșterea activității celulelor T, mecanisme care susțin sistemul imunitar. Contrar credințelor populare, expunerea la frig (moderat) nu ne predispune la îmbolnăvire. Îmbracă-te corespunzător și ieși la plimbare.

Nu renunța la sport iarna! Iată cum poți fi activ și când vremea pare să ne împiedice.

Data actualizare: 01-03-2018 | creare: 01-03-2018 | Vizite: 193
Bibliografie
(1) 5 good reasons to go outside, even when it`s freezing, https://www.nbcnews.com/better/health/5-good-reasons-go-outside-even-when-it-s-freezing-ncna843331
(2) Cognitive-behavioral therapy, light therapy, and their combination in treating seasonal affective disorder, link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15207942
(3) 6 Big Benefits of Being in Nature (Even When It’s Cold), link: https://www.alive.com/health/6-benefits-nature-even-cold/
(4) Sunshine on my shoulders: Weather, pollution, and emotional distress, link: http://www.jad-journal.com/article/S0165-0327(16)30655-3/fulltext
(5) How light affects our brain's performance: Photic memory for executive brain responses, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2014/03/140310152023.htm
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Mersul la serviciu pe bicicletă sau pe jos îmbunătățește starea de spirit
  • Premergătorul - benefic sau contraindicat?
  • Mersul cu viteză variabilă duce la arderea mai multor calorii
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.