A fost identificată cauza genetică a albirii părului și a calviției

Cercetătorii au descoperit cauza și mecanismele de albire a părului, în urma investigaților asupra unei boli numite neurofibromatoza tip 1 (NF1), o afecțiune genetică în care tumorile se dezvoltă la nivelul nervilor.

Rezultatele cercetării au apărut într-o ediție a jurnalului Genes and Development.

Scopul studiului (realizat pe cobai) a fost identificarea mecanismelor din spatele dezvoltării tumorale în cadrul acelei afecțiuni dar au identificat și procesele responsabile de pierderea părului și albire, descoperire ce poate duce la noi tratamente în acest sens.

În timp ce pentru majoritatea persoanelor, albirea și căderea părului (calviție) este semn și parte normală a îmbătrânirii, pentru unii problema poate fi o cauză de stres.

Foliculii de păr conțin celule stem cu rol în producția și dezvoltarea firelor de păr, iar o proteină numită factorul celulelor stem (FCS) este implicată în pigmentarea părului. Una dintre celule se deplasează la baza foliculului, proteina numită KROX20 (cunoscută mai bine pentru rolul în dezvoltarea nervilor)– și este activată în celulele pielii ce formează firele de păr, mai exact celulele progenitoare ale firelor de păr.

Când proteina KROX20  este activată, celulele progenitoare ale firelor de păr produc factorul celulelor stem (FCS), crucial pentru pigmentarea părului, după cum s-a observat în studiu. În cadrul cercetării pe animale s-a observat că celulele pielii comunică cu melanocitele pentru formarea firelor de păr pigmentate. Melanocitele produc melanină, pigmentul ce conforă culoare pielii, părului și ochilor. După eliminarea factorului celulelor stem (FCS), s-a observat că rozătoarele au dezvoltat fire de păr gri, care au albit ulterior. După eliminarea celulelor producătoare de KROX20, cobailor nu le-a mai crescut păr.

Cercetările indică astfel că anomalii ale KROX20 și FCS joacă un rol semnificativ în pierderea părului și albire, deși sunt necesare cercetări clinice pe subiecți umani pentru a putea confirma rezultatele obținute.

Sursa: Medical News Today

Data actualizare: 11-05-2017 | creare: 11-05-2017 | Vizite: 312
Causes of baldness, gray hair identified, link: http://www.medicalnewstoday.com/articles/317372.php

• De ce apar firele albe?
  • MIT: Smulgerea firelor albe de păr le face să se înmulțească
  • MIT: Căderea părului se intensifică iarna
  • Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația