Adevarul despre Dieta disociată

Autor: ROmedic

Adevarul despre Dieta disociată
Advertorial oferit de Nutrisistem

Dieta disociată se bazeaza pe teoria dezvoltata de dr. William Howard Hay în 1911, conform careia procesul de digestie poate fi incetinit atunci cand, la aceeasi masa, se consuma mai multe grupe de nutrienti. O dietă disociată este un tip de dietă bazata pe separarea grupurilor de alimente, conceptul bazandu-se pe presupunerea că nu alimentele pe care le consumam cresc greutatea, ci combinația lor. Este o dieta care incearca sa evite amestecarea proteinelor, a grasimilor si carbohidratilor la aceeasi masa, insa, in realitate, nu există alimente care sa contina un singur nutrient. Alimentele sunt rezultatul unei combinații de diverse substanțe nutritive si în proporții diferite. Nu toate persoanele care combina alimentele se ingrasa, ceea ce demonstrează ca aceste diete nu au o baza stiintifica solida.

Iată două exemple:
  • Laptele, pe care dietele disociate il clasifica in grupul de proteine, conține zahăr (lactoză) și grăsime, dacă nu este degresat complet.
  • Leguminoasele, sunt alimente care au o concentrație ridicată de carbohidrați și de proteine.

Sistemul nostru digestiv, în condiții de sănătate optima, este conceput perfect pentru a digera și a absorbi diferitele niveluri de nutrienți care se gasesc in alimente. Este adevărat că enzimele digestive, acele substanțe care transformă macronutrienții alimentelor (carbohidrații, proteinele ​​și grăsimile) în molecule mai mici ce pot fi absorbite, sunt specifice fiecărui nutrient, dar aceste enzime sunt capabile să acționeze si împreună.

Modelul alimentar dezvoltat de Hay se refera la cateva asocieri considerate nerecomandate:
  • Mancarurile acide (carne, peste, branza, oua) nu se asociaza cu cele alcaline (carbohidrati = paste, paine, cartofi).
  • Nu se asociaza proteine de naturi diferite: carne de pui cu peste, carne de vita cu carne de porc, produse lactate cu leguminoase, etc.
  • Fructele nu se combină bine cu alte grupuri de alimente, ceea ce înseamnă că trebuie să fie consumate total separat. Pentru cele mai bune rezultate, se mananca la gustare, la mijlocul dimineții sau după-amiaza.
  • Se evita consumul de nuci cu alte alimente.
  • Nu se asociaza diferite tipuri de carbohidrați.
  • Carbohidrații nu se amesteca cu grăsimile.
  • Carbohidrații (orez, paste și leguminoase) nu merg bine cu proteinele.
  • Se evita consumul de lichide, înainte sau în timpul meselor, deoarece acestea pot dilua sucul gastric, încetinind digestia.
  • Masa cea mai importanta este pranzul, iar la cina se recomanda a se consuma numai proteine sau se pot combina legume.

Conform celor de mai sus, există trei modalități de punere în aplicare a dietei disociate:

Metoda Antoine

Recomanda consumul zilnic de alimente, exclusiv dintr-o singura categorie.

Exemplu: Luni carbohidrați, marți proteine ​, miercuri grăsimi, etc. Acest lucru înseamnă că veți consuma o dietă echilibrată pe parcursul săptămânii, limitând, în același timp, consumul de calorii la aproximativ 1500 de calorii/zi.

Metoda Shelton

Acest regim se bazează pe separarea alimentelor consumate într-o singură zi.

Astfel ca, fiecare masă implică alimente dintr-o singură categorie, dar în cantități nelimitate. Nu uitați că fructele și laptele trebuie consumate neasociate cu alte alimente. Puteți urma această versiune până la rezultatul dorit, dar nu mai mult de două luni.

Metoda Montignac

Aceasta se bazează pe principiul excluderii produselor alimentare cu un indice glicemic ridicat, interzicând combinarea câtorva alimente la aceeasi masa.

Dualul carbohidrat-lipid formează o asociere ce trebuie evitată în timpul aceleiasi mese.

De asemenea, încurajează combinarea legumelor și a proteinelor animale.

Pentru cele mai bune rezultate, se recomandă să rezervați o singură zi pe săptămâna pentru a bea lichide și pentru a evita toate alimentele solide. În mod ideal, această zi ar trebui să fie sâmbătă sau duminică, deoarece nu trebuie să lucrați și să cheltuiți multă energie.

Sustinatorii acestor diete considera ca avantajele sunt urmatoarele:

  • Acestea pot duce la scăderea substanțială în greutate, in timp scurt, fără a provoca problemele de sănătate.
  • Dieta disociată reformează metabolismul.
  • Nu trebuie să consumați alte alimente decât cele pe care le consumați de obicei, acest lucru înseamnand că nu veți suporta costuri suplimentare.
  • Dieta vă permite să mâncați atat cat sa nu va simtiti infometati și să pierdeți în greutate, daca respectați combinațiile de alimente.
  • Dieta elimină cele mai multe dintre simptomele de balonare pe care le întâmpină majoritatea oamenilor, deoarece se combina alimentele care pot fi digerate mai ușor.

Dezavantajele unei diete disociate

  • Dacă nu selecționați cu atenție produsele alimentare, ați putea consuma o dietă neechilibrată si pot sa apara deficiențe nutriționale vitale.
  • Din cauza lipsei de proteine, este posibil sa existe stare de oboseala si slabiciune în zilele in care trebuie să consumați numai fructe și legume sau in zilele fara alimente solide.
  • Pe termen lung, aceasta dieta poate deveni neatractiva si plictisitoare, ceea ce duce la renuntare si la reluarea obiceiurilor alimentare anterioare.
  • După dietă poate sa apara un efect de "rebound"(o creștere în greutate).
  • Dieta disociată nu are o bază științifică și nu este recomandată persoanelor sau copiilor activi. Pentru copii, această dietă ar putea duce la încetinirea creșterii.

Un studiu realizat de Universitatea din Geneva a arătat că participanții la grupul cu dieta disociată au pierdut in greutate mai putin decât cei cu o dietă echilibrată (cei cu dieta disociată au pierdut 6,2 kg, în comparație cu cei cu o dietă echilibrată care au avut o pierdere de greutate de 7,5 kg).

Profesorul Sheldon Margen spune că „nu există dovezi științifice că această dietă este eficientă”, subliniind că „aproape toate produsele alimentare sunt o combinație de mai multi nutrienti”.

Pentru un plan de masa echilibrat accesati pagina noastra www.nutrisistem.ro
[Photo credit: TheDyslexicBook.com.]

Data actualizare: 19-03-2018 | creare: 19-03-2018 | Vizite: 208
Aplicația Activ (by ROmedic)
Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația
Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK