Apariția tulburărilor psihotice ar putea fi indusă de medicamentele antiepileptice

Apariția tulburărilor psihotice ar putea fi indusă de medicamentele antiepileptice
Jurnalul științific Brain a publicat recent un studiu potrivit căruia, medicația antiepileptică administrată pentru a reduce frecvența și intensitatea crizelor ar putea induce apariția tulburărilor psihotice la unii pacienți.

Epilepsia constituie una dintre cele mai comune tulburări neurologice, iar persoanele cu epilepsie reprezintă un grup vulnerabil în ceea ce privește problemele de ordin psihiatric. Mai multe informații despre epilepsie găsiți aici

De asemenea, este la fel de posibil ca medicamentele folosite pentru controlul crizelor să crească riscul de apariție al simptomelor psihotice la anumiți indivizi.

Pentru a confirma această ipoteză, cercetătorii au consultat 2630 de dosare medicale ale pacienților cu epilepsie și au identificat printre aceștia 98 (3,7%) cu tulburări psihotice. Dintre ei, 14 (14.3%) au prezentat drept factor favorizant și declanșator, medicația antiepileptică. 10 dintre pacienții cu psihoză indusă de medicamente au fost femei și tot 10 prezentau un tip de epilepsie cunoscut sub denumirea de sindromul epilepsiei lobului temporal.

Studiul a concluzionat că, printre pacienții cu epilepsie care prezintă și simptome psihotice, 1 din 7 cazuri este posibil să fie atribuit medicamentelor antiepileptice. De asemenea, genul feminin, afectarea de tip epileptogen a lobului temporal, dar și administrarea levetiracetamului au fost puternic asociate cu tulburările psihotice.

Pentru validarea acestor informații sunt necesare studii mult mai ample, realizate pe un eșantion și cu un grad de evidență mai mare. Rezultatele prezumptive permit însă o mai bună gestionare a psihozei la pacienții cu epilepsie.

Principalele manifestări psihotice sunt reprezentate de dezorganizarea limbajului și a comportamentului, fiind asociate ideile delirante și halucinațiile.

Sursa: Medical Xpress

Data actualizare: 11-08-2016 | creare: 11-08-2016 | Vizite: 997
Bibliografie
Some psychotic disorders may be induced by drugs designed to combat effects of epilepsy, http://medicalxpress.com/news/2016-08-psychotic-disorders-drugs-combat-effects.html

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Psihoterapia modifică circuitele din creier
  • Top 10 aplicații de smartphone pentru epilepsie
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK