Apelul la emoții precum entuziasmul și furia este o tactică de convingere esențială utilizată de escrocii care păcălesc bătrânii

Apelul la emoții precum entuziasmul și furia este o tactică de convingere esențială utilizată de escrocii care păcălesc bătrânii

©

Autor:

Apelul la emoții precum entuziasmul și furia este o tactică de convingere esențială utilizată de escrocii care păcălesc bătrânii
Entuziasmul È™i furia sunt emoÈ›ii stimulatoare, care pot conduce la luarea deciziilor riscante. Potrivit unui studiu realizat la Centrul de Longevitate Stanford, persoanele în vârstă sunt mai predispuse decât tinerii să cadă pradă escrocilor care apelează la aceste emoÈ›ii.

„În momentul în care sunt stimulaÈ›i din punct de vedere emoÈ›ional, fie că sunt entuziasmaÈ›i sau indignaÈ›i, adulÈ›ii în vârstă sunt mai susceptibili la înÈ™elăciune”, spune Ian H. Gotlib, profesor de psihologie la Universitatea Stanford. „În studiul de față, aceÈ™tia au fost mai predispuÈ™i să plătească pentru un produs căruia i s-a făcut publicitate amăgitoare, indiferent dacă li s-au părut credibilă sau nu publicitatea făcută.”

La studiu au participat 71 de persoane cu vârste între 65 È™i 85 de ani È™i 68 de persoane cu vârste între 30 È™i 40 de ani. Experimentul a avut loc în laborator È™i a implicat stimularea emoÈ›ională a participanÈ›ilor, pentru a observa răspunsul acestora la reclame care induc în eroare. EmoÈ›iile evocate au fost entuziasm (stimulare înaltă pozitivă), furie (stimulare înaltă negativă) È™i stare neutră - depresie, plictiseală, oboseală (stimulare scăzută).

S-a observat că stimularea emoÈ›ională - pozitivă sau negativă - la persoanele în vârstă a dus la creÈ™terea dorinÈ›ei de cumpărare după vizionarea reclamelor înÈ™elătoare. Acest lucru s-a întâmplat în pofida faptului că acestor persoane li s-au părut că reclamele sunt mai credibile decât li s-au părut persoanelor supuse unei stimulări emoÈ›ionale scăzute.

Concluzia a fost că starea de stimulare emoÈ›ională influenÈ›ează susceptibilitatea persoanelor în vârstă de a cădea victimă fraudei.

„În momentul în care am analizat reacÈ›iile adulÈ›ilor tineri nu am observat aceleaÈ™i efecte. Mai mult decât atât, pe când la aceÈ™tia credulitatea a fost asociată cu intenÈ›ia de a cumpăra, la adulÈ›ii în vârstă nu s-a observat o legătură între credulitate È™i intenÈ›ia de a cumpăra”, au declarat autorii studiului.

„Dacă sunt avertizaÈ›i, oamenii pot recunoaÈ™te tacticile folosite de escroci - propuneri care entuziasmează, presiune pentru luarea unei decizii, invocarea unor mărci de încredere - È™i se pot proteja aÈ™teptând câteva zile înainte de a ceda tentaÈ›iei. Daca sună prea bine ca să fie adevărat, atunci probabil că aÈ™a este.” spune Martha Deevy directorul Diviziei de Siguranță Financiară de la Centrul de Longevitate Stanford.

Sursa: MedicalXpress

Data actualizare: 23-01-2019 | creare: 10-05-2016 | Vizite: 1845
Bibliografie
1. Financial fraud targeting older adults often involves appeals to emotions like anger, excitement, link: https://medicalxpress.com/news/2016-05-financial-fraud-older-adults-involves.html
2. Heightened Emotional States Increase Susceptibility to Fraud in Older Adults, link: https://longevity3.stanford.edu/wp-content/uploads/2016/05/FraudStudy_IssueBrief_4-19-16-.pdf
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Vârsta È™i imunitatea
  • Un nou studiu face legătura între activitatea fizică la vârstnici È™i integritatea materiei albe din creier
  • Vârstnicii cu o viziune mai optimistă au o memorie È™i o funcÈ›ie cognitivă mai bună
  • Forumul ROmedic - întrebări È™i răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum