Aportul de vitamina D - este necesară o actualizare a îndrumărilor

Aportul de vitamina D - este necesară o actualizare a îndrumărilor
Se știe că vitamina D este importantă pentru sănătatea organismului, fiind vitală pentru sănătatea oaselor și a mușchilor. Mai puțin se cunoaște însă că vitamina D este de două tipuri: vitamina D2 sau ergocalciferol (prezentă în produse de origine vegetală) și vitamina D3 sau calciferol (regăsită în carne și pește), acestea având și valoare nutrițională diferită.

Citește mai multe informații despre vitamina D în acest articol.

În cadrul unui prim studiu de acest tip, cercetătorii de la University of Surrey au încercat să afle ce tip de vitamina D este mai eficient în ridicarea nivelului în organism. Timp de două ierni consecutive, cercetătorii au măsurat nivelul de vitamina D2 și D3 la 335 de femei. Ulterior, acestea au fost împărțite aleatoriu în cinci grupuri. Participantele au primit zilnic doze de vitamina D2 sau D3 în suc sau biscuiți, fie au primit placebo (suc și biscuiți fără vitamina D). Studiul a fost dublu orb, ceea ce înseamnă că nici subiecții nici autorii nu au știut cine primește doza reală și cine primește placebo.

Studiul a durat 12 săptămâni, nivelul de vitamina D din organism fiind măsurat la începutul studiului, la mijlocul (săptămâna șase) și la încheierea acestuia.

Rezultatele au arătat că, la fialul studiului, femeile care au primit suc și biscuiți cu vitamina D3 au avut nivelul vitaminei D în organism cu 75% mai mare, iar femeile care au primit vitamina D2 au avut un nivel cu 38% mai mare decât nivelul inițial. Cu alte cuvinte, suplimentele de vitamina D3 au fost de două ori mai eficiente decât cele de vitamina D2.

La participantele care au primit placebo nivelul vitaminei D în organism a scăzut cu 25%. Fenomenul este unul normal, având în vedere lunile de iarnă fără soare și faptul că oamenii în general nu consumă suficiente alimente sursă de vitamina D.

„Persoanele care consumă alimente bogate în vitamina D3 - pește, ouă, sau suplimente - au de două ori mai multe șanse să crească nivelul vitaminei D în organism, față de persoanele care consumă alimente bogate în vitamina D2 - ciuperci, suplimente sau alimente fortificate”, a spus autoarea studiului, Dr. Laura Tripkovic de la University of Surrey.

Sursa: The Conversation

Data actualizare: 12-07-2017 | creare: 12-07-2017 | Vizite: 234
Bibliografie
1. Worldwide health authorities urged to rethink vitamin D guidelines, link: https://medicalxpress.com/news/2017-07-worldwide-health-authorities-urged-rethink.html
2. Vitamin D guidelines need to be updated – here’s why, link: https://theconversation.com/vitamin-d-guidelines-need-to-be-updated-heres-why-80300
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Suplimentarea cu vitamina D ar putea reduce procentul de masă grasă la copiii mici
  • Deficiența de vitamina D în sarcină poate crește riscul de scleroză multiplă la copii
  • Deficitul de vitamină D în sarcină și dificultățile de învățare la copii
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK