Astmul, febra fânului și eczemele au peste 100 de mutații genetice comune (Studiu)

Un grup de cercetători australieni a identificat peste 100 mutații genetice care ar putea explica predispoziția unei persoane de a dezvolta astm, febra fânului (rinită alergică sezonieră) sau eczeme.

Astmul, rinita alergică sezonieră (febra fânului) și eczema (dermatita atopică) coexistă de obicei la același individ, în mare parte din cauza originilor genetice.

Studiul a analizat genomul unui eșantion de peste 360.000 persoane și a identificat 136 mutații genetice comune celor trei tipuri de alergii. Aceste 3 boli alergice afectează diferite regiuni ale corpului: plămânii, nasul și pielea. Toate trei prezintă anumite similarități, având anumiți factori de risc comun.

Ipoteza studiului ar fi aceea că genele influențează riscul pentru aceste boli și modul în care celulele sistemului imunitar acționează. Studiul a vizat și anumite medicamente în curs de dezvoltare, care ar putea fi transformate în posibile tratamente pentru bolile alergice.

Cercetarea curentă indică faptul că o parte dintre aceste medicamente pot avea efecte care să atenueze simptomele alergice. Au fost analizați și mai mulți factori care afectează expresia genică. Fumatul a fost unul dintre factorii predominanți ce influențează riscul genetic de boli alergice.

Identificarea factorilor de risc ajută la înțelegerea coexistenței dintre astm, rinita alergică sezonieră și eczeme și conferă noi indicii cu privire la prevenirea și tratarea lor.

Sursa: New Atlas, Nature

Data actualizare: 09-11-2017 | creare: 09-11-2017 | Vizite: 147
(1) Over 100 genetic risk factors for asthma, hay fever and eczema identified, link: https://newatlas.com/genetic-factors-hayfever-asthma-eczema-allergies/51986/
(2) Shared genetic origin of asthma, hay fever and aczema elucidates allergic disease biology, link:

• Laptele matern uman, eficient în tratarea dermatitei atopice la copii
  • Inhalatorul inteligent pentru astmatici
  • Consumul de paracetamol în timpul sarcinii crește riscul copilului de a dezvolta astm
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația