ROmedic Cabinete medicale Bucuresti Cabinete Logopedie Logopedie Bucuresti

Tulburarile de spectru autist

Tulburarile de spectru autist (autism) reprezinta un grup de tulburări de dezvoltare a copilului caracterizate printr-o deteriorare calitativă, severă şi pervazivă in urmatoarele arii de dezvoltare:

  • interacţiune socială reciprocă,
  • comunicare,
  • comportament.

Deteriorările calitative sunt clar deviante în raport cu nivelul de dezvoltare sau cu vârsta mentală a copilulu si sunt vizibile de regulă încă din primii ani de viaţă (debut înainte de 3 ani).

 

Principalele semnale de alarmă ale TSA sunt:

  • lipsa privirii ochi în ochi;
  • lipsa exprimării bucuriei;
  • lipsă împărtăşirii plăcerii sau interesului;
  • lipsa de răspuns la propriul nume (pare surd);
  • lipsa coordonării privirii, expresiei faciale, gesturilor cu sunetele;
  • nu arată;
  • prosodie neobişnuită;
  • mişcări şi posturi repetitive ale corpului;
  • mişcări repetitive cu obiectele.

 

Diagnosticul de TSA este unul clinic si se bazeaza pe evaluarea comportamentelor şi a abilităţilor copilului, examinarea fizică, neurologică şi observaţia directă a copilului de către specialist.

 

Diagnosticul este instrumentat cu ajutorul scalelor de dezvoltare si a instrumentelor de diagnostic standardizate (ADIR-R, ADOS).

Este importanta excluderea altor tulburări în al căror tablou clinic pot apărea simptome de tip autistic sau care sunt asociate TSA (ex: sindromul X fragil, tulburări genetice metabolice, epilepsia, tulburarea de dezvoltare a limbajului expresiv şi/sau receptiv, întârzierea mintală, tulburări senzoriale) fiind necesara astfel efectuarea unor investigatii precum: audiograma, teste de sânge şi urină pentru screening metabolic, teste genetice, EEG, CT, RMN.

 

In cadrul Centrului Medical Bellanima puteti beneficia de:

  • evaluarea copilului în vederea formulării diagnosticului, stabilirea nevoilor si abilitaților copilului;
  • psihoeducația familiei privind diagnosticul şi metodele de tratament;
  • propunerea unui plan de intervenție individualizat în funcție de nevoile si abilitățile copilului;
  • inițierea și monitorizarea tratamentului psihofarmacologic;
  • urmărirea evoluției copilului în urma terapiei (tratament medicamentos, terapie comportamentală).