ROmedic Cabinete medicale Bucuresti Cabinete Psihologie Psihologie Bucuresti

Exercitii pentru "atacuri de panica".

Autor: Marinela Croitoru

                       EXERCITII  DE  PRACTICAT  IN TIMPUL  " ATACULUI  DE  PANICA "
                                                                                                         

                                                    Exercitiul 1


Te ridici in picioare, iti pui un pahar de apa si iei o inghititura mica de apa ,… inspiri profund si …expiri repede…si iti spui in gand sau cu voce tare: « Am mai trecut prin starea asta ! »si continui sa inspiri si sa expiri de 2-3 ori….apoi, iei inca o inghititura mica de apa…inspiri …expiri si iti spui in gand sau cu voce tare : « De fiecare data am depasit starea asta ! »si continui sa inspiri si sa expiri de 2-3 ori....iei o inghititura mica…inspiri, expiri…si iti spui in gand sau cu voce tare : « Incep sa ma linistesc ! » si continui sa inspiri si sa expiri ….
Repeti procedura cu inghititura mica de apa , insotita de inspirat si expirat …pana te simti complet linistita.


                                                     Exercitiul 2


Te ridici in picioare si faci plimbari prin camera , cu pasi mici , pe care ii numeri : 1,2,3,4….inspiri profund si expiri repede si iti spui in gand sau cu voce tare: « Am mai trecut prin starea asta ! »…..te intorci la 180 grade 1,2,3,4 pasi …inspiri si expiri repede si iti spui in gand sau cu voce tare : « De fiecare data am depasit starea asta ! »…. 1,2,3,4….inspiri profund si expiri repede si iti spui in gand sau cu voce tare: « Incep sa ma linistesc ! »
Repeta de 10 ori exercitiul sau pana cand simti ca esti complet linistita.
                                                   

                                                     Exercitiul 3


Te ridici in picioare, eventual te pozitionezi in dreptul ferestrei sau in spatele canapelei sau al unui scaun,…inspiri lent si lung , urmat de o expiratie rapida, puternica si contractezi abdomenului odata cu expiratul… si iti spui in gand sau cu voce tare: « Am mai trecut prin starea asta ! »
Inspiri si expiri cat de repede poti, de ex la fiecare 2 secunde ……apoi iti spui in gand sau cu voce tare : « De fiecare data am depasit starea asta ! »
Inspiri lent si lung , urmat de o expiratie rapida, puternica si contractezi abdomenului odata cu expiratul… si iti spui in gand sau cu voce tare: « Incep sa ma linistesc ! »
Repeti acest exercitiu de 10 ori.
                                                                           

                                                     Exercitiul 4

 


Te angajezi intr-o activitate repetitiva :
-sa numeri de la 100 la 1 ;
-sa spui literele alfabetului in ordine inversa ;
-sa numeri elementii de la calorifer, obiectele de pe masa, banii pe care-i ai asupra ta, masinile din fata blocului, de o anumita culoare etc ;
-sa fredonezi o melodie etc.

 

  FOARTE  IMPORTANT : aceste exercitii va pot ajuta sa gestionati un atac de panica, insa pentru a scapa de atacurile de panica este necesar sa va adresati unui psihoterapeut si sa lucrati pe aceasta tema. Deasemenea, se poate apela si la tratament medicamentos, psihiatric, insa este absolut necesar sa se faca si psihoterapie pentru a identifica cauza atacurilor de panica . De retinut ca, medicatia trateaza efectul ci nu cauza ! Singura modalitate de tratare a atacurilor de panica / a anxietatii este psihoterapia ,in cadrul careia se lucreaza pentru identificarea cauzei si se gasesc solutii alternative.