Cantitatea maximă de suc recomandată la copil

Cantitatea maximă de suc recomandată la copil

Cantitatea maximă de suc recomandată la copil

Cât de mult suc din fructe ar trebui să consume un copil ? Cu siguranță, nu prea mult. La fel este de părere și American Academy of Pediatrics (AAP). Copiii cu vârste cuprinse între 7 și 18 ani nu ar trebui să consume mai mult de 236 ml de suc pe zi. Preșcolarii (4-6 ani) pot consuma aproximativ 118 ml – 177 ml de suc pe zi, în timp ce copiii mai mici (1-3 ani) ar trebui să aibă maxim 120 ml de suc inclus în dietă. Bebelușii nu ar trebui să aibă suc în alimentație. „Aceste recomandări se bazează în principal pe două argumente”, după cum explică Steven Abrams, pediatru la University of Texas, Austin. Sucul de fructe este practic fructul fără pulpă, are câteva vitamine în minus și este dăunător pentru dinți.

Efectele asupra sănătății

Un motiv de îngrijorare a consumului de suc de fructe poate fi apariția cariilor dentare. Se știe că fructele conțin în mod natural cantități mari de vitamina C - cunoscută și sub numele de acid ascorbic, care poate eroda smalțul dinților. Concentrația mare de zahăr poate duce, de asemenea, la o deteriorarea smalțului dinților dacă igiena dentară nu este menținută la un nivel optim. Zahărul rămas pe suprafața dinților creează un mediu ideal pentru bacterii.

„Unii pediatri nu recomandă deloc consumul de suc de fructe. Dar cred că este un pic cam drastic să afirmi asta.”, mai spune Steven Abrams. Când Gary LeRoy, medic de familie din Dayton, Ohio, când îi vede pe cei mici, adesea face apel la și la simțul realității din partea părinților: „Nimic nu este bun în exces”, spune acesta. „Moderația este cheia tuturor lucrurilor”. În ceea ce priveste sucul de fructe, LeRoy spune: „Dacă vă gândiți să folosiți sucul ca înlocuitor de fructe și legume, asigurați-vă că este 100% suc de fructe”. Există piure de fructe și apoi mai sunt cocktail-urile; acesta din urmă au, de obicei, aditivi, zaharuri și conservanți în compoziție. Doar produsele etichetate „suc din fructe 100%” sunt numai din fructe - adică fără zahăr adăugat. Dar asta nu înseamnă că nu conțin zahăr deloc.

LeRoy spune că are o planșă chiar în afara camerei de consultații, care arată cantitatea totală de zahăr din sucuri, băuturi energizante și sucuri de fructe. „Pacienții noștri pot vedea cât de mult zahăr conțin de fapt aceste băuturi”, afirmă acesta. „Planșa respectivă provoacă uimire și încurajează discuțiile pe această temă în sala de consultații.”. Este greu de apreciat cât de bine sunt sau nu urmate aceste sfaturi cu privire la limitarea cantității de suc din dietă de către familii. Standardele nutriționale din centrele de îngrijire și after-school-urile americane au fost actualizate ultima dată în anul 2016.

Aceste „standarde” sunt foarte asemănătoare cu recomandările făcute de American Academy of Pediatrics, iar acestea sună în felul următor:

  • fără suc la bebeluși până la 1 an; o singură dată pe zi,
  • o cantitate de aproximativ 120 ml de suc pentru copii cu vârste de 1 până la 3 ani;
  • și tot o singură dată pe zi, ~ 120 – 180 ml de suc de fructe pentru copiii cu vârste cuprinse între 4 și 6 ani.


Nu sucul în sine atât de dăunător, ci faptul că el a ajuns să înlocuiască fructele. Explicația rezidă în faptul că sucul se găsește peste tot de cumpărat, este ușor de depozitat și de manevrat, se cumpără ca atare, astfel încât nu necesită preparare și este, probabil, mai ieftin decât fructele. Cu toate acestea, oricine este de acord cu faptul că niște felii de măr reprezintă o alegere mult mai bună decât sucul de mere. Felile de măr conțin fibre, iar timpul alocat masticației ajută la controlul aportului de calorii, ceea ce înseamnă: mai sănătos și mai puține calorii.

Cu toate că sucul de fructe este o opțiune mai bună decât băuturile carbogazoase, asta nu înseamnă că este și sănătos. Părinții ar putea să se intereseze, spre exemplu, ce anume includ meniurile din programele de tip after-school și dacă află că sucul este inclus în alimentația copiilor, ar putea solicita ca acesta să fie înlocuit cu un pahar cu lapte sau cu un fruct întreg, dacă ar fi să urmeze recomandările făcute de American Academy of Pediatrics.

Pentru a nu elimina totuși sucul din alimentația copilului, LeRoy și Australian Dental Association recomandă diluarea sucurilor 100% naturale cu puțină apă, în special pentru copiii mici.


Data actualizare: 08-08-2018 | creare: 08-08-2018 | Vizite: 28
Alte articole din aceeași secțiune:

Aplicația Activ (by ROmedic)
Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația
Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK