Cât de eficient este sportul pentru scăderea în greutate la femei?

Autor:

Cât de eficient este sportul pentru scăderea în greutate la femei?
Un nou studiu sugerează că sportul, fără o dietă corespunzătoare, nu determină scăderea în greutate la sexul feminin.

Cercetătorii au ascuns participantelor adevăratul obiectiv al studiului, reprezentat de investigarea greutății corporale după adoptarea unui program de exerciții fizice, utilizând în schimb obiective false care se refereau la performanțele cognitive și îmbunătățirea funcției cardiovasculare dupa sport. Din studiu au fost excluse femeile care intenționau să slăbească deoarece exista riscul ca acestea să urmeze o dietă.

Studiul a inclus femei cu vârste cuprinse între 18 și 32 ani, care au făcut sport de 3 ori pe săptămână timp de 4 săptămâni (34 participante) și 8 săptămâni (36 participante). La începutul și sfârșitul studiului s-au măsurat greutatea participantelor, masa musculară și grăsimea corporală, recoltându-se, de asemenea, probe de sânge pentru a se evalua hormonii care controlează senzația de foame și sațietate (insulina, leptina, amilina, grelina, peptidul YY). La niciuna dintre femei, slabe sau obeze, nu s-a observat o scădere în greutate, iar femeile slabe au câștigat masă musculară.

Urmărindu-se rezultatele individuale ale participantelor dupa programul de exerciții, s-a observat că nivelele hormonilor leptină și amilină sunt responsabile de scăderea sau creșterea în greutate la sfârșitul studiului. După antrenament, variațiile hormonilor care controlează apetitul au îngreunat scăderea în greutate la unele persoane, în comparație cu altele. Altfel spus, energia pe care au ars-o în timpul sportului a fost înlocuită în alimentație. Chiar dacă era vorba despre femei slabe sau obeze, organismul lupta împotriva pierderii caloriilor.

Studiul nu sugerează că sportul nu este benefic, el ajutând de fapt la menținerea sănătății prin prevenirea bolilor legate de stilul de viață, precum diabetul de grad 2 sau boala cardiovasculară sau tulburări mentale precum depresia. Totuși, specia umană este programată să se apere împotriva scăderii în greutate mai mult decât împotriva luării în greutate, deoarece strămoșii noștri au fost nevoiți să supraviețuiască în medii cu puțină hrană. Dacă începe să facă sport, organismul uman se adaptează și încearcă să mențină greutatea corporală.

Totuși, sportul poate contribui în mod indirect la controlul greutății, prin faptul că ne ajută să dezvoltăm controlul de sine și să nu cedăm așa de repede tentațiilor alimentare. De asemenea, prin intermediul sportului putem învața să ne organizăm mai bine timpul și să depășim perioadele în care nu suntem foarte motivați.

Pentru a scădea în greutate, persoanele trebuie să adopte o dietă sănătoasă, care să includă legume și alimente bogate în fibre, fără mâncăruri procesate sau bogate în zahăr. Se recomandă stabilirea unor mese regulate, fără gustări între mese. Asocierea dietei cu sportul va produce cu siguranță rezultate vizibile.

Sursa: MedicalXpress

Data actualizare: 04-12-2017 | creare: 29-11-2017 | Vizite: 96
Bibliografie
Exercise alone does not lead to weight loss in women—in the medium term, link: https://medicalxpress.com/news/2017-11-weight-loss-womenin-medium-term.html
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Unde se duce grăsimea atunci când slăbim?
  • Interacțiunile sociale ar putea fi influențate de dorința de a slăbi
  • Aplicații care ajută persoanele supraponderale să reziste tentațiilor alimentare
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK