Cercetarea activității neuronale a hidrei ne ajută să înțelegem modul în care a evoluat sistemul nervos la om

Jacob Robinson, profesor asistent de energie electrică È™i informatică, împreună cu echipa sa a coordonat o cercetare prin intermediul căreia È™i-a propus să ofere o caracterizare detaliată a a relaÈ›iilor dintre activitatea neuronală È™i miÈ™cările musculare ale hidrei.

Animalul acvatic este binecunoscut pentru faptul că pare să nu îmbătrânească È™i nu moare niciodată din cauză bătrâneÈ›ii. De asemenea, acestea pot mânca animale care sunt de două ori mai mari decât ele. Acestea au fost È™i motivele pentru care Jacob Rabinson a decis să iniÈ›ieze cercetarea.
Rezultatele au fost publicate în jurnalul Societății Regale de Chimie, Lab on a Chip.

Metodele de cercetare folosite au fost diverse È™i au urmărit să dezvăluie tiparele neuronale care conduc activitățile animalului de apă dulce. Astfel, animalele au fost imobilizate în spaÈ›ii înguste împrejmuite cu ace, au fost aruncate în spaÈ›ii de mărimi minuscule, pentru ca ulterior să fie lăsate să exploreze spaÈ›ii deschise.

PrezumpÈ›iile de care a plecat acest studiu a fost că analiza hidrelor va ajuta la identificarea unor modele  neuronale. Mai exact, în ceea ce priveÈ™te neurobiologia, hidrele pot avea orice număr de circuite È™i pot să se reorganizeze în diferite moduri.

Deoarece cea mai bună metodă de a analiza o hidră este să fie supraveghetă timp de o săptămână, laboratorul a folosit camere care produc imagini cu ajutorul cărora acÈ›iunile animalelor par să aibă loc mult mai rapid. Astfel s-a putut observa comportamentul acestora.

S-au folosit, de asemenea, È™i teste electrofiziologice care au măsurat activitatea electrică în celulele individuale ale animalelelor, sau proteine sensibile la calciu pentru a declanÈ™a semnale fluorescente în celulele hidrei. S-au obÈ›inut astfel imagini în care neuronii s-au aprins pe măsură ce se contractau. În acest mod, laboratorul a identificat tiparele de activitate neuronală care au condus la contracÈ›ii musculare.

Rezultatele cercetării animalului de apă dulce se pot dovedi utile în ceea ce priveÈ™te conexiunile similare care pot avea loc la ceilalÈ›i membri ai regnului animal. Plecând de la ideea că hidra È™i omul împart acelaÈ™i strămoÈ™, cel despre care se crede că ar fi primul să aibă neuroni, cercetătorii trasează o altă paralelă, între sistemul nervos al animalului acvatic È™i modul în care omul se poate raporta la acesta, astfel încît să se asigure o înÈ›elegere a modului în care a evoluat sistemul nervos la om.

Cu ajutorul acestui studiu, dar și prin intermediul unor studii ulterioare, cercetătorii speră să ofere o explicație științifică pentru legătura dintre activitatea neuronală și reacția musculară.

Sursa: Science Daily