Cercetători britanici au folosit o terapie genetică care a făcut reversibilă orbirea la şoareci

Data publicarii: 04-10-2017

Cercetători de la Universitatea Oxford (Marea Britanie) au demonstrat că este posibil să vindece orbirea utilizând o terapie genetică ce reprogramează celulele părţii posterioare a ochiului restituindu-le sensibilitatea la lumină, potrivit unui studiu publicat luni în revista PNAS şi citat de EFE.

Samantha de Silva şi echipa lui au folosit un virus modificat pentru a forma o proteină cu proprietăţi de sensibilitate la lumină, denumită melanopsina, la nivelul celulelor din retina şoarecilor suferind de cecitate.

Cercetătorii au monitorizat timp de peste un an şoarecii de laborator afectaţi de retinopatie pigmentară care este principala cauză a orbirii la persoanele tinere.

După 12 luni, şoarecii erau capabili să recunoască obiecte din jurul lor ceea ce, potrivit oamenilor de ştiinţă, demonstra că au un nivel înalt de percepţie vizuală.

Celulele care produceau melanopsina erau capabile să răspundă la stimuli de lumină şi să trimită semnale vizuale la creier, au explicat autorii studiului într-un comunicat al universităţii.

"Sunt mulţi pacienţi care suferă de orbire în spitalele noastre. Posibilitatea de a reda puţină lumină vederii lor printr-o procedură genetică relativ simplă este foarte încurajatoare", a comentat De Silva.

Echipa Universităţii Oxford relevă că următorul pas ce trebuie urmat este punerea în aplicare a unui studiu clinic destinat oamenilor pentru a putea evalua posibila eficienţă a unui tratament destinat persoanelor nevăzătoare.
Sursa: Agerpres, 04-10-2017, Vizualizari 105
 Agentia Nationala de Presa Agerpres Stirile medicale sunt furnizate de Agentia Nationala de Presa "Agerpres", partenerul nostru pe sectiunea de Noutati si Stiri medicale.
Aplicația Activ (by ROmedic)
Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația