Black friday Cosmetice Minerale Bellapierre

Chiar și micile schimbări pozitive în alimentație îți prelungesc viața

Chiar și micile schimbări pozitive în alimentație îți prelungesc viața
Micile îmbunătățiri în dietă de-a lungul timpului sunt suficiente pentru prelungirea speranței de viață. Potrivit studiului condus de cercetătorii de la Harvard T.H. Chan School of Public Health, persoanele care consumă mai multe legume, cereale integrale, fructe, nuci și pește și mai puține băuturi îndulcite, carne roșie și preparate din carne au șansa să-și reducă în mod semnificativ riscul de moarte prematură.

Studiul a fost publicat în revista New England Journal of Medicine.

„Cercetările noastre subliniază beneficiile alimentației sănătoase, aici incluzând dieta mediteraneană și dieta DASH”, a declarat doctoranda Mercedes Sotos-Prieto, profesor de nutriție la Ohio University și principal autor al studiului.

Sotos-Prieto și colegii săi au analizat asocierea între modificările de dietă (pe parcursul a 12 ani) și riscul de deces (în următorii 12 ani) la aproximativ 74.000 de persoane, între anii 1986-2010. Datele au provenit de la două studii pe termen lung, în care participanții au răspuns la întrebări privind dieta la fiecare patru ani și stilul de viață la fiecare doi ani.

O creștere cu 20 de percentile în calitatea dietei - însemnând, de exemplu, o creștere de 22 de puncte din 110 posibile la scorul unei diete folosite în studiu - a fost asociată cu reducerea cu 8-17% a riscului de deces pe o perioadă de 12 ani.

În schimb, deteriorarea calității dietei a fost asociată cu o creștere de 6-12% a riscului de deces. O creștere de 20 de percentile poate fi obținută prin înlocuirea unei porții de carne roșie sau procesată cu o porție zilnică de nuci sau leguminoase.

Autorii sunt de părere că elementele esențiale ale unui stil de viață sănătos, care să reducă eficient riscul de deces prematur, sunt creșterea aportului de cereale integrale, fructe, legume, nuci și leguminoase, precum și evitarea băuturilor îndulcite, cărnii procesate și cerealelor rafinate.

Sursa: Live Science

Data actualizare: 17-07-2017 | creare: 17-07-2017 | Vizite: 219
Bibliografie
1. Eat Better, Live Longer? Small Food Changes Make a Difference, link: https://www.livescience.com/59783-small-diet-changes-linked-with-longer-life.html
2. Improving diet quality over time linked with reduced risk of premature death, link: https://medicalxpress.com/news/2017-07-diet-quality-linked-premature-death.html
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Consumul de arahide, asociat cu scăderea ratei mortalității
  • Alimentația sănătoasă, cea mai eficientă metodă de protecție împotriva declinului cognitiv
  • Alternarea între o dietă bogată în grăsimi și o dietă echilibrată poate ajuta la controlarea obezității
  • Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK