ROmedic Cabinete medicale Bucuresti Cabinete Psihologie Psihologie Bucuresti

Ce il poate ajuta pe copilul meu?

Autor: psihoterapeut Adriana Serban-Ionescu

Ateliere de dezvoltare personala pentru copii

Clubul de prieteni

Invatam cum sa fim prieteni si cum sa ne facem (noi) prieteni

A. Adler spunea ca principalele criterii dupa care se poate aprecia sanatatea mintala sunt sentimentul de a apartine umanitatii, omul fiind prin definitie o fiinta sociala, iar scopul sau neconstient fiind intotdeauna indreptat catre ceilalti, catre interactiune si apartenenta. Este lesne de inteles ce se intampla atunci cand nu avem aceasta capacitate de a ne acorda cu semenii nostri, de a ne putea adapta emotional si comportamental la mediul social- izolarea si suferinta ne marcheaza adanc, isi pun amprenta intr-un mod negativ asupra calitatii vietii noastre personale.

Prin urmare, dezvoltarea inca din copilarie a abilitatilor emotionale si sociale este extrem de importanta, acestea sustinandu-se reciproc si totodata contribuind semnificativ la dezvoltarea cognitiva si la capacitatea de adaptare a copilului la medii sociale noi. Astfel, abilitatea unui copil de a-si constientiza si recunoaste emotiile proprii si de a-si le exprima adecvat in cadrul interactiunilor sociale sunt critice pentru interactiunile pozitive cu ceilalti si angajarea in diferite sarcini (de ex. capacitatea de concentrare scade in stari de insecuritate emotionala), influentand astfel performanta academica. Si invers, stabilirea de relatii pozitive cu ceilalti are un impact major pentru toate aspectele dezvoltarii unui copil. Masura in care se intelege cu ceilalti poate fi cel mai bun predictor al adaptarii sale in viata de adult. Studiile arata ca dezvoltarea competentei sociale in perioada copilariei favorizeaza adaptarea sociala, emotionala, dezvoltarea cognitiva si academica.

Prin atelierul de dezvoltare emotionala si relationala Clubul de prieteni ne propunem sa venim in intampinarea acelor parinti ai caror copii prezinta dificultati de relationare sociala sau au probleme de comportament (opozitionism, hiperactivitate sau depresie, anxietate) sau pur si simplu acelor copii care vor sa isi faca noi prieteni- creand astfel impreuna un spatiu al prietenilor si prieteniilor.

Detalii despre atelier:

-modul de desfasurare: saptamanal, in zilele de miercuri dupa- amiaza (ora 17.00) sau sambata dimineata (ora 10.00)- la alegere; -grupul este format din copii cu varste intre 5-9 ani; -cuprinde:

  • o discutie preliminara cu parintele/parintii privitor la situatia copilului
  • 8 intalniri cu copii,
  • la final o intalnire individuala cu parintele/parintii despre evolutia copilului pe perioada frecventarii atelierului.

-durata intalnirilor:

  • cu copiii- 90 min
  • cu parintele/parintii-45 min

-metode si tehnici folosite: desen, joc, colaj, povesti terapeutice, miscare creativa, dans -obiectivele sedintelor cu copiii:

  • sa ajute copiii sa se familiarizeze si sa invete sa respecte regulile si cerintele unei relationari in grup;
  • sa ghideze copiii in a-si recunoaste, intelege si exprima propriile emotii;
  • sa ajute copiii sa invete sa identifice sentimentele celorlalti;
  • se incurajeze copiii in relationarea sociala pozitiva (cooperare, empatie);
  • sa invete copiii sa dobandeasca abilitati de rezolvare/ gestionare a unor probleme sociale (gasirea de alternative, cresterea rezistentei la frustrare);
  • sa incurajeze copiii sa aiba comportamente prosociale (altruism, impartirea jucariilor, ajutorare);
  • sa ajute copiii sa initieze interactiuni cu ceilalti.

-obiectivele intalnirilor cu parintii:

  • prima intalnire- identificarea dificultatii cu care se confrunta copilul, observatii ale parintelui
  • intalnirea de la finalul modulului- prezentarea evolutiei inregistrate de copil pe parcursul atelierului, consilierea parintelui/ parintilor cu privire la problematica relationarii copilului.

La final vor fi atribuite diplome participantilor care atesta calitatea de prieten :-)

 
Programare