Cum învingi mahmureala după o băută cu de toate

Cum învingi mahmureala după o băută cu de toate

Deschizi ochii dimineață și ți se pare că lumina e cel mai mare agresor al vieții tale. Ai capul vraiște, se învârte camera cu tine, iar mușchii corpului nu par să fie prea dispuși să te ajute cu ridicatul în picioare. Îți zici că nu o să mai bei niciodată și crezi asta cu tărie (ha!), dar știm cu toții că e doar un clișeu pe care o să ți-l mai spui de câteva ori în viață.

Sau, dimpotrivă, poate că nu ești un mare băutor de alcool, dar contextul petrecerii de aseară a fost de așa natură încât a fost greu de evitat cinstitul cu diverse băuturi (în repetate rânduri).

Ai face orice ca să nu mai simți mahmureala asta groaznică, ai da până și timpul înapoi, ca să te oprești din băut acele ultime două pahare sau sticle de bere. Dar tot ce poți să faci este să încerci câteva lucruri care să te ajute să treci cât de cât ok peste starea asta. Mai jos o să-ți scriem câteva metode, dar acestea te vor ajuta doar să fii mai alert, nu vor scădea și nivelul de alcool din sânge. Pentru asta, cel mai bine e să te odihnești și să dormi.

Vezi care metodă ți se potrivește și funcționează cel mai bine pentru organismul tău:

Bea cafea

Cafeaua nu o să lupte ca un războinic al luminii să învingi alcoolul din sistemul tău, dar cel puțin o să te ajute să fii mai alert și pe fază.

Atenție! Senzația de trezire pe care ți-o dă cafeaua poate fi înșelătoare. Dacă te simți treaz, nu înseamnă că nu mai ai alcool în sânge și că poți conduce în siguranță.

Un duș rece

La fel ca în cazul cofeinei, apa rece nu o să ajute la metabolizarea alcoolului din organism, dar poate ajuta la senzația de trezire, cât de cât, măcar pe termen scurt.

Unii oameni au suferit șocuri din cauza apei reci și au leșinat, deci cel mai bine ar fi ca apa să nu fie gheață și, dacă e posibil, să mai fie cineva în casă care să știe de planul ăsta. (1)

Eventual, poți încerca metode mai sigure: spală-te cu apă rece pe față și pune-ți gheață sau o compresă rece pe frunte.

Dormi

Somnul pare a fi o soluție bună pentru o grămadă de lucruri, inclusiv pentru mahmureală. Și așa nu ai destulă energie pentru a face altceva, așa că poți alege să faci asta. Astfel, le vei da timp organismului și ficatului, pentru a se reface și a metaboliza alcoolul.

Mănâncă ceva ușor și hidratează-te

Metoda asta poate fi aplicată încă din timpul băutei. Mâncarea încetinește absorția alcoolului în sânge, iar apa te ține hidratat și curăță toxinele din corp.

În plus, sucurile de fructe care conțin fructoză și vitaminele B și C (mere, banane, căpșuni, caise, kiwi, cireșe, pepene galben, pere, piersici, citrice, mure) pot asista ficatul în procesul de curățare a organismului. (2)

Contrat preconcepției publice, mâncarea grasă nu ajută la mahmureală. Mai bine consumi ceva ușor, precum niște pâine prăjită, biscuiți sau sărățele, ca să nu-ți iriți stomacul prea tare.

Fă mișcare

Dacă te simți în stare să te provoci la niște exerciții fizice, acestea o să îți pună în alertă corpul, iar tu te vei simți mai energic. Dar la fel ca în cazul cofeinei, nu o să te ajute să scapi de alcoolul din sânge.

Previne (3)

Probabil că cel mai bun leac împotriva mahmurelii rămâne clasica prevenție. Ai grijă la cât bei, cunoaște-ți limitele și ai răbdare după fiecare băutură, pentru că durează cam o oră pentru a simți efectele alcoolului.

În paralel cu alcoolul, consumă și apă, pentru a te menține hidratat. Asta te va ajuta să te îmbeți mai greu, iar ficatul o să-ți mulțumească, pentru că îi dai mai mult timp și spațiu pentru metabolizarea alcoolului. E bine să bei un pahar mare cu apă înainte să te culci și să lași unul pregătit lângă pat, pentru când te trezești.

Băutul pe stomacul gol te va îmbăta mai repede, de aceea e bine ca înainte de consumul de alcool să iei o masă consistentă în carbohidrați sau grăsimi și eventual, să mai ronțăi din gustări pe timpul băutei.

Și sigur știi, dar combinatul mai multor feluri de băuturi alcoolice o să te îmbete mai repede, iar mahmureala va fi mai gravă.

Fii responsabil

Consumul mare de alcool crește riscul spre alcoolism, depresie, psihoză, demență, afecțiuni ale ficatului sau ale creierului, sinucidere, moarte (în cazul celor cu probleme cardiovasculare), infarct, pancreatită, mai multe tipuri de cancer. (4)

Dacă ți se pare că băutul devine o problemă, adică dacă folosești alcoolul pentru a face față stresului, problemelor, depresiei, furiei, pentru a avea mai multă încredere în tine sau pentru a te simți mai bine, dacă ascunzi consumul de prieteni sau de familie sau are un efect negativ asupra calitatății vieții (alegi să bei în locul altor activități, îți afectează relațiile) scade consumul și cere ajutor. Te poți adresa medicului de familie, psihoterapeutului sau oamenilor din viața ta în care ai încredere.

 

Cantitatea normală de alcool recomandată adulților sănătoși este de o băutură pe zi pentru femeile de toate vârstele și bărbații cu vârsta peste 65 de ani și până la două băuturi alcoolice pe zi pentru bărbații sub 65 de ani.

 

Mai bine nu bea alcool dacă: (5)

  • Ești însărcinată sau încerci să faci un copil.
  • Ai probleme cu abuzul de alcool sau ai alcoolismul în istoricul medical al familiei.
  • Ai probleme cu ficatul sau pancreasul.
  • Ți s-a spus că ai inima slăbită sau insuficiență cardiacă.
  • Iei medicamente cu prescripție care pot interacționa cu alcoolul (mai ales pastile pentru afecțiuni psihice).
  • Ai avut un atac cerebral.

Data actualizare: 25-06-2018 | creare: 25-06-2018 | Vizite: 150
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Remedii împotriva mahmurelii
  • MIT: Cafeaua combate mahmureala
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK