Cum poate fi îmbunătățit libidoul sexual feminin

Cum poate fi îmbunătățit libidoul sexual feminin
E un fapt cunoscut că libidoul feminin suferă mai multe fluctuații decât cel al bărbaților, devenind în acest fel mai dificil ca cele două sexe să se poziționeze „pe aceeași lungime de undă” când vine vorba de intimitate.

Modificările, suișurile și coborâșurile dorinței sexuale femine pot pune probleme în cuplu, dacă nu sunt abordate cum se cuvine. În niciun caz nu este o opțiune sănătoasă ca episoadele lipsite de chef ale femeii să fie puse pe seama sindromului premenstrual sau a renumitului „mister feminin”: explicațiile sunt ceva mai complexe și mai exacte, chiar din punct de vedere științific.

Vă propunem o serie de metode prin care libidoul feminin poate fi îmbunătățit, înțegând totodată și care sunt diferențele dintre bărbați și femei, în materie de dorință sexuală.

Testosteronul, „hormonul dorinței”

Pentru început, trebuie lămurit că dorința sexuală a femeilor este influențată de testosteron, așa-zisul „hormon al dorinței”, un hormon sexual pe care testiculele bărbaților îl secretă din belșug, dar pe care ovarele femeii îl produc într-o cantitate redusă.

Cantitatea diferită de testosteron secretat de cele două aparate reproducătoare, masculin și feminin, face diferența când vine vorba de trăsăturile masculine definitorii (care încep să se contureze la pubertate).

De altfel, rolul „masculinizant” al acestui hormon poate fi ușor observat la femeile care se confruntă cu un exces de testosteron: pilozitate corporală și facială excesivă, îngroșarea vocii, amenoree (absența sau dereglarea menstruației). În paranteză fie spus, excesul de testosteron se întâlnește frecvent la femeile care suferă de sindromul ovarului polichistic și poate cauza, în unele cazuri, infertilitate. Astfel, se înțelege destul de clar de ce e important ca nivelul de testosteron în cazul femeilor trebuie să rămână în limite normale, adică reduse.

Totodată, nivelul diferit de testosteron de la bărbat la femeie explică de ce bărbații au o dorință sexuală mult mai puternică decât cea a femeilor.

Trebuie știut că nivelul cel mai mare de testosteron în organismul feminin este atins în preajma ovulației. În acea perioadă a lunii femeile sunt mai interesate să experimenteze din punct de vedere sexual, se excită mai ușor, sunt mai bine lubrifiante (deci simt plăcerea mult mai intens) și manifestă, per total, o dorință sexuală mai mare.

Așadar, e un prilej bun de a profita pentru a anima puțin atmosfera în cuplu, dacă există probleme. Atenție, însă. Activitatea sexuală la ovulație are cele mai multe șanse să se concretizeze într-o sarcină. Poate fi o veste bună, dacă vă doriți în viitorul apropiat un copil, însă dacă pentru moment nu sunteți interesați să vă lărgiți familia, nu uitați de protecție.

Variantele sunt la discreție; practic, aveți de ales dintr-o varietate de metode contraceptive care să se plieze pe stilul dumneavoastră de viață, pentru a vă bucura în liniște de intimitate. Trebuie să luați însă în calcul faptul că pilulele contraceptive par a avea un rol în descreșterea nivelului de testosteron, adică pot să vă reducă dorința sexuală. Cam ironic, nu?

Există și căi de compromis sau mai bine zis, rezolvări. Dacă vă „înțelegeți” bine cu pilulele contraceptive, nu agreați alte metode de a evita sarcinile nedorite și totodată vreți să vă mențineți vie dorința sexuală, puteți să discutați cu medicul ginecolog pe această temă. Acesta e, de regulă, la curent cu cele mai noi apariții pe piață în materie de pilule contraceptive și vă poate prescrie o formulă nouă, cu efecte ceva mai atenuate asupra testosteronului.

Dacă nici asta nu funcționează, s-ar putea să fiți nevoită să experimentați alte metode contraceptive, oferindu-i corpului o pauză de la tratamentul cu hormoni.

Dacă observați că lipsa dorinței sexuale se prelungește, interesul dunmneavoastră pentru orice formă de erotism fiind extrem de scăzut sau chiar absent, poate nu ar strica câteva investigații  ginecologice care să înlăture posibilitatea de a fi de fapt vorba de anumite afecțiuni care necesită tratament medical.

Libidoul feminin, condus de emoții

Pe lângă nivelul testosteronului, mai există și alți factori care alterează libidoul feminin. De regulă, aceștia sunt de natură afectivă. Grijile, problemele de la serviciu, stresul, oboseala, nemulțumirile legate de partener, o stimă proastă de sine, pesimismul, toate vă pot distrage destul de drastic gândurile de la clipele de inimitate.

Ca să vă bucurați de actul sexual și ca acesta să nu fie în niciun caz o datorie sau o corvoadă, trebuie să lăsați, cum s-ar spune, la marginea patului, orice gând negativ. Sigur că este mult mai ușor de zis decât de pus în practică. Recomandările în acest sens depind mult de fiecare femeie, dar în principiu, orice activitate de recreere, de relaxare și chiar de puțin răsfăț pot schimba fața problemei.

Puteți încerca să vă faceți timp pentru o plimbare, pentru o lectură agreabilă sau un film pe măsură, puteți să faceți o baie aromată și fierbinte, care să relaxeze mușchii după o zi grea, să ascultați muzică sau să vă dedicați unui hobby. Acestea sunt sfaturi care au efect nu neapărat direct asupra libidoului, cât mai ales asupra stării de confort pe care o aveți, influențând mai departe felul în care vă raportați la activitatea sexuală.

Dacă depresia sau gândurile negre au pus stăpânire pe felul în care vă simțiți, puteți încerca remedii naturale cu rol antidepresiv și destresant: consumul de alimente bogate în vitamine și în omega 3, ceaiurile de mușețel, lavandă, tei, fructul pasiunii , suplimentele de ginko biloba, băile cu uleiuri esențiale de lavandă, bergamotă, iasomie, trandafir.

Mai puteți apela la un masaj sau puteți să faceți o plimbare sau jumătate de oră de exerciții fizice care vor avea un efect instant asupra stării de bine.

De asemenea, trebuie evitată tendința de a privi sexul ca pe un sport. Da, ne antrenează toți mușchii și ne menține în formă, dar nu asta e ideea de bază. Sexul trebuie să fie un gest de intimitate, de încredere în partener, de uniune cu acesta. Trebuie să vă facă să vă simțiți mai bine decât atunci când ați început să dați hainele jos – asta e finalitatea dorită.

Poate părea redundant, însă comunicarea pare să fie rezolvarea tuturor lucrurilor. Vorbiți deschis cu partenerul, spuneți-i ce așteptări aveți, manifestați-vă ideile erotice, dați-i indicații și mai ales, nu vă rușinați să-i spuneți nu. O să vedeți că din momentul în care acceptați deschis diferențele de libido dintre dumneavoastră și partener și luați lucrurile ușor, fără presiune, ideile vor veni.

Cum condimentăm atmosfera

Uneori, problema lipsei de libido nu stă atât în litera biologicului, cât mai ales are implicații legate de rutină și plictiseală. Problema apare atât la cuplurile vechi, cât și la cele noi și e firească, dacă luăm în calcul faptul că fiecare e ocupat, adesea stresat și cu siguranță obosit după o zi de muncă.
Rutina nu e, deci, ceva care nu poate fi depășit.

Lenjeria sexy, șampania scumpă și căpșunii mâncați de pe abdomen se prea poate să fie simple clișee din filme. Abordate nepotrivit, astfel de sfaturi erotice „general valabile” vă pot plasa în ridicol și pot de fapt să diminueze dorința cu totul.

Recurgeți mai degrabă la orice vă poate asigura ieșirea din rutină: o călătorie de week-end, o mai mare varietate a pozițiilor, o baie în doi... rămâne la alegerea dumneavoastră. Nu e nevoie de mulți bani pentru a schimba decorul. Uneori o simplă schimbare a încăperii în care sunteți intimi unul cu celalălalt poate face diferența. Și, desigur, există întotdeauna afrodiziacele, dacă vă tentează: ciocolata, migdalele, mierea, bananele, mâncărurile aromatizate cu busuioc, vinurile, între altele.

Imaginea de sine – foarte importantă pentru o viață sexuală reușită

Pentru a simți nevoia de activitate sexuală, e necesar să vă simțiți confortabil, iar confortul începe mai întâi din felul de a vă privi pe sine.

E lesne de priceput că pentru a vă dezbrăca de haine și de inhibiții avea o viață sexuală sănătoasă, trebuie să fiți mulțumită de cum arătați.
Nemulțumirile legate de kilogramele în plus sau în minus, cele care privesc anumite părți ale corpului, frustrările de tot felul legate de felul în care vă percepeți pot să vă taie din elan.

Încercați, în primul rând, să îmbrățișați ceea ce sunteți și, acolo unde vă stă în putință, să lucrați la imaginea pe care o doriți. Kilogramele în plus, pielea mai catifelată, o culoare nouă de păr, un nou stil de machiaj, anumite haine după care tânjiți – sunt lucruri care pot fi atinse destul de ușor, cu puțină răbdare, ceva voință și mici investiții.

Important este ca toate aceste „upgrade-uri” la imaginea dumneavoastă să fie făcute în acord cu ce vă doriți și nu în raport cu ultima modă sau, mai rău, cu pretențiile uneori lipsite de echitate ale partenerului.


Sperăm că v-am făcut să înțelegeți că normalitatea, în materie de dorință sexuală, o impuneți doar dumneavoastră, că fluctuațiile libidoului sunt frecvente în cazul femeilor și țin adesea de cauze biologice, ori de factori de mediu și mai ales – vă stă în putință să întoarceți situația in favoarea dumnneavoastră.

Data actualizare: 10-10-2013 | creare: 18-09-2013 | Vizite: 19290
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Frecventa sexului - importanta pentru viata intima?
  • Sexul la vârsta menopauzei
  • Manifestările comportamentale „dictate” de ciclul menstrual
  • Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK