Cum practicăm sporturile de iarnă în condiții de siguranță?

Cum practicăm sporturile de iarnă în condiții de siguranță?
Împătimiții sporturilor de iarnă profită de sezonul rece pentru a petrece timp pe pârtie. Indiferent că vorbim de schi, snowboarding sau alte sporturi de iarnă, trebuie să le abordăm cu prudență și să respectăm anumite măsuri de siguranță pentru a preveni accidentele ce pot pune viața în pericol, după cum recomandă și National Ski Areas Association (NSAA).

În primul rând, echipamentele de ski sau snowbording trebuie menținute și pregătite corespunzător înainte de a merge pe pârtie. Alegeți echipamente de calitate și verificați-le cu atenție pentru a identifica semnele de deteriorare sau slăbirea legăturilor. Este important ca hainele să fie comode, să asigure libertate de mișcare, să fie rezistente la vânt și impermeabile. Acordați atenție accesorilor specifice, cum ar fi buzunarele cu clape și fermoare, manșetele care se prind la talie și glezne, gulerele care acoperă bărbia și cordoanele ajustabile. Produsele de calitate sunt esențiale pentru vă menține căldura corporală și pentru a conferi siguranță.

NSAA recomandă o serie de sfaturi practice pentru practicanții sporturilor de iarnă:
  • Alegeți să vă îmbrăcați în straturi
Începeți cu un strat de bază care să nu rețină umiditatea, cum ar fi tricou și colanți din polipropilenă. Adăugați apoi helancă, pulover și jachetă pentru a menține căldura. Astfel puteți adăuga sau îndepărta treptat straturi de haine  pe măsură ce temperatura corpului se schimbă în timpul activității fizice.
  • Efectuați exerciții de încălzire înainte 
Acestea sunt esențiale pentru a pregăti mușchii, ligamentele și tendoanele pentru efort fizic, pentru a preveni întinderile musculare, entorsele și traumatismele.
Citiți mai multe despre încălzirea musculaturii.

  • Nu renunțați la crema de protecție solară
Zăpada reflectă un procent ridicat al radiațiilor UV dăunătoare (85%), chiar și atunci când afară e înnorat, fiind indicată aplicarea cremei de protecție solară pe zonele de piele expuse la soare.
  • Protejați-vă ochii
Ochelarii de soare trebuie purtați de fiecare dată pentru a proteja ochii de razele soarelui. Alegeți ochelarii speciali pentru protecție solară în timpul practicării sporturilor de iarnă, cum sunt cei de tip goggles, care stau fixați și au lentile adaptate pentru zăpadă. Lentilele se recomandă a fi maronii, de culoarea chihlimbarului sau cuprului, pentru a îmbunătăți contrastul și vizibilitatea și pentru a filtra selectiv lumina albastră.
  • Luați lecții de la profesioniști
Lecțiile de la instructori calificați sunt un mod excelent de a vă îmbunătăți tehnicile de schi sau snowboarding și vă ajută să vă îmbunătățiți controlul, crescând nivelul de siguranță.
  • Fiți conștienți de modificările condițiilor meteorologice care pot să apară
Este esențial să înțelegeți și să identificați modificările climatice ce vă pot pune viața în pericol, pentru a vă adapta tehnicile în funcție de acestea. De exemplu, dacă zăpada devine tare sau apare gheață, reduceți viteza pentru a vă menține controlul.
  • Nu vă asumați riscuri care nu sunt necesare
Dacă vă aflați în situații care vă depășesc abilitățile, solicitați ajutor sau dați-vă jos schi-urile sau placa de snowboard și coborâți pe jos. Este indicat să vă cunoașteți limitele, iar dacă vă simțiți obosit, să nu mai continuați și să nu vă epuizați, pentru a reduce riscul de accidente cauzate de suprasolicitare. De asemenea, la primele semne de degerături sau leziuni, solicitați ajutor de specialitate.
  • Mențineți-vă hidratat
Consumați o cantitate suficientă de lichide pentru a fi hidratat. Nu consumați băuturi alcoolice.

Atât timp cât ne luăm toate măsurile de siguranță, vremea rece nu trebuie să ne țină departe de sport în aer liber. Activitatea fizică are numeroase beneficii asupra sănătății, fiind recomandat să nu renunțăm la sport iarna!

Sursa: Medical Xpress

Data actualizare: 10-01-2017 | creare: 10-01-2017 | Vizite: 421
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Suntem programați să fim atrași de un stil de viață activ din timpul vieții intrauterine?
  • 1 minut de antrenament intens ar putea avea beneficii similare cu 45 de minute de efort fizic moderat
  • Activitatea fizică regulată ar putea fi soluția pentru epidemia de obezitate și boli cardiovasculare
  • Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK