De ce unii copii sunt mai motivați decât alții să învețe?

©

Autor: Redacția ROmedic

De ce unii copii sunt mai motivați decât alții să învețe?
Un studiu realizat recent la Universitatea Ohio State din S.U.A. pe aproximativ 13.000 de gemeni din șase țări arată că motivația copiilor de a învăța la școală ar putea fi influențată de factori genetici. În studiu au fost incluși gemeni cu vârste cuprinse între 9 și 16 ani din Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Canada, Japonia, Germania și Rusia.

Într-o primă fază, elevii care au participat la studiu au fost întrebați cât de mult le plac activități școlare precum cititul, scrisul, ortografia. Apoi, au fost rugați să aleagă dintr-o serie de afirmații pe cea care se potrivește cel mai bine cu previziunile pentru anul școlar următor. (De exemplu, ”anul viitor mă voi descurca mai bine la citire”)

Răspunsurile gemenilor non-identici (care împart jumătate dintre genele moștenite) au fost comparate cu cele ale gemenilor identici (care au în comun toate genele moștenite de la părinți). Rezultatele arată că răspunsurile gemenilor identici sunt mai apropiate între ele decât cele ale gemenilor fraternali, ceea ce indică, spun cercetătorii, o influență a factorului genetic. Cercetătorii au ajuns astfel la concluzia că moștenirea genetică influențează motivația copiilor de a învăța chiar mai mult decât mediul și profesorii, deși înainte de realizarea studiului oamenii de știință considerau contrariul.

Caracteristicile de personalitate moștenite de copii de la părinți sunt un alt factor care influențează motivația acestora la școală, spun cercetătorii de la Universitatea Ohio State. De aceea, ei recomandă să nu dăm vina pe părinți sau pe profesori atunci când copiii au performanțe slabe la școală, ci mai degrabă să înțelegem diferențele dintre copii. În plus, atât la școală cât și acasă, copiii ar trebui încurajați în permanență. 

Conform acestor cercetători, 40-50% din motivația gemenilor de a învăța la școală poate fi explicată prin factorul genetic. Acest lucru nu înseamnă că există o genă responsabilă de cât de mult le plac copiilor să învețe, ci că există un proces complex care include și această influență.

Rezultatele au fost similare pentru toate perechile de gemeni din cele șase state.

Sursa: Science Daily

Data actualizare: 28-05-2015 | creare: 28-05-2015 | Vizite: 2373
Bibliografie
Don't blame kids if they do not enjoy school, study of twins suggests, link: http://www.sciencedaily.com/releases/2015/04/150408113309.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
  intră pe forum