Decalarea programului de somn în weekend este nocivă pentru sănătate

Decalarea programului de somn în weekend este nocivă pentru sănătate
Obișnuiți să vă culcați mai târziu seara și să dormiți mai mult dimineața în zilele de weekend? Cercetătorii avertizează că acest obicei poate avea un impact negativ asupra dispoziției generale și a stării de sănătate. Îngrijorător este faptul că fiecare oră de decalaj crește cu 11% riscul de a dezvolta o boală cardiovasculară, iar toate aceste efecte au loc independent de numărul orelor de somn sau simptomele de insomnie.

„Dincolo de durata somnului, programul de somn are un rol semnificativ în menținerea sănătății, ceea ce sugerează că un program regulat ar putea fi o metodă simplă și eficientă de a preveni riscul cardiovascular și alte probleme de sănătate”, a spus Sierra B. Forbush, cercetător în cadrul programului de cercetare privind somnul și sănătatea de la Universitatea Arizona din Tucson.

Cercetătorii folosit datele studiului-anchetă socială Sleep and Healthy Activity, Diet, Environment, and Socialization (SHADES), condus de Universitatea Pennsylvania, analizând răspunsurile a 984 de adulți cu vârsta între 22 și 60 de ani. Decalajul - social jet lag - a fost calculat scăzând mijlocul perioadei de somn din timpul săptămânii din mijlocul perioadei de somn din weekend.

Potrivit rezultatelor, un decalaj de o oră a fost asociat cu o creștere de 11% a riscului de a dezvolta o boală cardiovasculară. De asemenea, persoanele cu acest decalaj au fost cu 22% mai predispuse să declare ca au o stare de sănătate bună și nu excelentă, precum și cu 28% mai predispuse să declare starea de sănătate ca fiind proastă.

„Medicii spun pacienților să aibă grijă la dietă și să facă mișcare, însă și somnul ar trebui să fie încadrat în strategiile de prevenție. Nu contează doar să dormi suficient, ci să te culci și să te trezești la aceeași oră, în fiecare zi a săptămânii”, a mai spus Forbush.

Sursa: IFLScience

Data actualizare: 10-06-2017 | creare: 10-06-2017 | Vizite: 637
Bibliografie
1. Weekend “Social Jet Lag” Is Bad For Our Health, link: http://www.iflscience.com/health-and-medicine/weekend-social-jet-lag-is-bad-for-our-health/
2. Social jet lag is associated with worse mood, poorer health and heart disease, link: https://www.eurekalert.org/pub_releases/2017-06/aaos-sjl060117.php
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Somnul la vârsta a treia
  • Ce se întâmplă dacă nu dormi suficient?
  • Creierul îmbătrânește mai repede dacă nu dormim suficient
  • Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK