Black friday Cosmetice Minerale Bellapierre

Diabetul modifică flora microbiană orală, favorizând bolile parodontale

Un studiu al Universității din Pennsylvania a evidențial faptul că diabetul tip 2 afectează flora microbiană orală, iar modificările sunt asociate cu creșterea inflamației și pierderea masei osoase. Cercetările efectuate pe șoareci au fost publicate în revista Cell Host & Microbe.

„Până acum nu aveam dovezi concrete privind influența diabetului asupra florei microbiene orale, însă studiile anterioare nu au fost suficient de riguroase”, a declarat Dana Graves, decan și cercetătoare la Penn's School of Dental Medicine.

Autorii studiului au comparat flora microbiană din cavitatea șoarecilor diabetici cu cea a șoarecilor sănătoși. Înainte de a le crește glicemia, șoarecii diabetici aveau o floră orală similară cu șoarecii sănătoși, însă odată ce deveneau hiperglicemici flora microbiană din cavitatea orală suferea modificări, devenind mai puțin diversă.

Totodată, șoarecii diabetici prezentau afectări parodontale, inclusiv o pierdere de țesut osos și creșterea nivelului moleculei IL-17, acesta din urmă având rol în răspunsul imun și inflamație. La oameni, creșterea nivelului moleculei IL-17 este asociată cu boala parodontală.

Aceste descoperiri implicau o asocierea între modificarea florei orale și parodontoză, dar nu dovedeau cauzalitatea. Pentru a cerceta mai riguros, autorii au transferat microorganisme de la șoarecii diabetici la șoareci sănătoși, crescuți fără a fi expuși vreunui microb. Și animalele recipiente au dezvoltat pierderi ale masei osoase și creșterea markerilor de inflamație.

Potrivit autorilor, rezultatele cercetărilor dovedesc fatul că modificările în flora orală induse de diabet duc la modificări inflamatorii ce accentuează distrugerile osoase din bolile parodontale. Aceștia recomandă persoanelor cu diabet să țină sub control nivelul glicemiei și să păstreze o bună igienă orală.

Sursa: MedicalXpress
Sursa foto: University of Pennsylvania

Data actualizare: 13-07-2017 | creare: 13-07-2017 | Vizite: 262
Diabetes causes shift in oral microbiome that fosters periodontitis, study finds, link: https://medicalxpress.com/news/2017-07-diabetes-shift-oral-microbiome-fosters.html

• MIT: Consumul ridicat de dulciuri poate provoca diabet
  • Smart Contact Lens – lentilele care monitorizează glicemia
  • Plasturele „inteligent” pentru monitorizarea glicemiei
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația