Dieta vegetariană sau flexitariană, benefică pentru talie și avantajoasă pentru buzunar

Dieta vegetariană/ flexitariană, benefică pentru talie și avantajoasă pentru buzunar

Dieta vegetariană/ flexitariană, benefică pentru talie și avantajoasă pentru buzunar
Adoptarea unei diete vegetariene sau semi-vegetariene pentru a scădea în greutate sau pentru optimizarea stării de sănătate ar putea fi o experiență mai puțin copleșitoare decât se presupune, deoarece te poți bucura de beneficiile asupra sănătății adoptând doar parțial o dietă bazată pe alimente de origine vegetală.

Prin intermediul unui studiu la care a luat parte Hilary Green, doctor în cadrul Centrului de Cercetare Nestlé, și care a comparat costurile a trei tipare alimentare – recomandările americane pentru alimentație sănătoasă vs. dieta mediteraneană vs. alimentația vegetariană – s-a constatat că o dietă vegetariană costă săptămânal cu 2 dolari mai puțin.

Află mai multe informații despre alimentația vegetariană din articolele noastre. 

De asemenea, în cadrul Congresului European despre Obezitate, ediția din 2018, cercetătorii au afirmat că „o alimentație predominant vegetariană, cu un aport limitat de alimente de origine animală, este benefică în prevenția supraponderii și obezității la adulții de vârstă mijlocie, rezultate cuantificabile fără a fi nevoie să adere la o dietă strict vegetariană sau vegană”.

Această „strategie” nu presupune modificarea radicală a dietei sau eliminrea în toatalitate a cărnii și/sau a produselor de origine animală. Obiectivele acestui tip de alimentație poate fi atins cu ușurință prin reducerea moderată a consumului de carne și creșterea aportului de legume, de exemplu.

Totuși, Jason Halford, doctor în psihologie și științe comportamentale atrage atenția că „o dieta semi-vegetariană sau flexitariană ar putea constitui însă o provocare pentru persoanele care se luptă deja cu kilogramele în plus”. Dr. Halford afirmă că ar putea fi dificil să normalizezi flexitarianismul în rândul persoanelor susceptibile la obezitate, deoarece multe dintre acestea socotesc carnea drept o componentă standard a fiecărei mese, zi de zi.

Citeșe pe larg despre dieta flexitariană în articol.

SFAT: Limitează aportul de carne roșie și produse procesate din carne

Atunci când se construiește un plan alimentar, vegetarienii și flexitarienii trebuie să se asigure că dieta lor este echilibrată din punct de vedere nutrițional. Astfel, o dietă sănătoasă trebuie să asigure un aport adecvat de nutrienți și de substanțe biologice cu acțiune anti-inflamatoare.

Singurul mod prin care acest obiectiv dietetic poate fi atins este prin includerea în dietă a unei varietăți de alimente dense nutrițional și echilibrate caloric.

Avantajul pe care îl au ouăle și carnea în particular este faptul că ele asigură organismului proteine complete, cu valoare biologică mare, ceea ce înseamnă că aduc în organism toți aminoacizii esențiali, în cantități optime. În cazul unei diete vegetariene însă, e nevoie de o diversitate de alimente, să se „jongleze” cu ele astfel încât, prin combinarea grupelor alimentare să se asigure organismului un aport adecvat de aminoacizi esențiali. De exemplu, asocierea în cadrul aceleiași mese a cerealelor integrale cu leguminoasele.

În ceea ce privește dieta flexitariană care permite consumul ocazinal de carne, cel mai bun sfat pentru a crește calitatea nutrițională a dietei este limitarea aportului de carne roșie și a frecvenței consumului, iar dacă este posibil, chiar eliminarea produselor din carne procesate.

Este consumul de carne responsabil de apariția obezității?

Nu există dovezi potrivit cărora carnea să fie făcută vinovată pentru apariția obezității.

Excesul de cerealiere, în special cele rafinate, băuturile îndulcite cu zahăr, alimentele preparate prin prăjire, semi-preparatele și alimentele ultraprocesate cu adaos de zaharuri, sare și uleiuri vegetale sunt în continuare principalii determinanți ai obezității, alături de obiceiurile alimentare nesănătoase și stilul de viață sedentar.

Porind de la ipoteza „nu există alimente nesănătoase, doar diete dezechilibrate”, consumul frecvent și excesiv de carne, în detrimentul altor grupe de alimente, ar putea contribui împreună cu factorii de risc enumerați anterior la instalarea supragreutății.

Renunțarea la carne în cadrul dietei vegetariene sau limitarea aportului caracteristic dietei flexitariene nu se explică însă datorită rolului prezumat al cărnii în apariția obezității.

Eficiență pentru scădere ponderală și risc cardiovascular: dieta vegetariană vs. dieta mediteraneană

Sursa: Medscape Medical News

Data actualizare: 07-06-2018 | creare: 07-06-2018 | Vizite: 542
Bibliografie
Vegetarian or 'Flexitarian' Diet Benefits Waistline and Pocket, link: https://www.medscape.com/viewarticle/897275
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Eficiență pentru scădere ponderală și risc cardiovascular: dieta vegetariană vs. dieta mediteraneană
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK