ROmedic Cabinete medicale Constanta Cabinete Psihoterapie Psihoterapie Constanta

FEBRA SĂRBĂTORILOR

Autor: Gabriela Rus

 

Sărbătorile, oricare ar fi ele, ne bucură, ne emoționează dar ne și stresează în diferite grade pentru că ne-am putea teme că nu ar ieși totul așa cum ne-am dorit, poate pentru că uneori nu suntem siguri că am ales cadourile, mâncarurile, ornamentele, etc potrivite. Există o mulțime de motive pentru care ne-am putea îngrijora, stresa și, în final, să ajungem să dăm importanță prea mare procesului exterior și mai deloc celui interior pentru care, de fapt, suntsărbătorile: să ne adunăm cu toți cei dragi, să împărtașim amintiri, evenimente, glume. Modul în care punem preț pe lucrurile mărunte, s-ar putea să ne strice momentele pentru care ne pregătim atât de mult. Dacă știm că suntem înclinați să facem acest lucru, e bine să ne pregătim sufletește să rezistăm acestui ”obicei” care apoi ne trimite spre comportamente indizirabile: stăm deoparte neinteresați, suntem mereu iritați, ne retragem înainte de vreme, trecem peste ” nemulțumiri” cu ajutorul substanțelor ( mancare, alcool, droguri),etc.

Cum ne pregătim? Sărbatoarea respectivă are nevoie de pregătiri de mai multe zile, timp în care acumulăm momente de stres pe care ar fi bine să le descărcăm pâna la sărbătoarea propriu-zisă. Ce putem face ?

  • Am putea să medităm dimineața și seara câte 10 minute. Ne așezăm pe un scaun, spatele să fie drept iar capul să fie în continuarea coloanei, ascultăm o muzică relaxantă în surdină și închidem ochii. Lăsăm ca gândurile să vină și să plece, fără să ne fixăm pe ele, le dăm drumul imediat ce realizăm că încep deja să ne ocupe mintea. Încet- încet, vom putea să rămânem minute întregi fără gânduri, lăsăm să se formeze imagini colorate, pete de culoare vie, energie vindecătoare.
  • Am putea face exerciții de respirație ori de câte ori simțim presiune asupra noastră. Inspirăm profund, ținem 2-3 secunde și expirăm prelung, mai mult decât a durat inspirația. Facem acest lucru într-un loc retras, de 4-5 ori, imaginându-ne că inspirăm calm și expirăm ingrijorarea si tensiunile din corp.
  • Să ne asigurăm că fiecare dar pe care îl facem este ales din inimă. Fără ” trebuie” sau ” e practic”.
  • Când ne simțim anxioși, am putea să ne masăm partea superioară a pieptului, circular, de la dreapta la stânga, cuprinzând și zona inimii. În timpul masajului, spunem: ” Mă iubesc și mă accept, chiar dacă acum mă simt stresat (ă)/ presionat (ă)/ vinovat (ă), etc Mă iubesc profund și mă accept chiar dacă am aceste gânduri care mă fac să mă simt așa, mă iubesc și mă accept și aleg să las aceste gânduri să plece”.
  • Să ne întărim sistemul imunitar cu alimente potrivite iernii: cereale, legume și fasole, carne mai grasă și slănină, ceaiuri calde. Inteligența naturală a corpului, crește ” focul” digestiei în perioada rece a anului, rezultând căldură interioară mai mare, poftă de măncare crescută. Deci, mâncând mai gras iarna, punem cărămizi la edificarea sănatații pentru întreg anul. Totuși, cumpătarea e necesară oricui, fiecare își cunoaste limitele.
  • Să învățăm de la elefanți să rămânem în pace. Elefanții se prijină emotional unii pe ceilalți și le place să facă lucruri împreună. De sărbători nu ” drămuim” momentele cu familia, prietenii. Elefanții nu se tem să își exprime sentimentele, chiar plâng. Ei nu pot vorbi dar, pentru noi oamenii, de sărbători ar fi un bun moment să exprimăm ceea ce simțim: ” Te iubesc”, ” Îmi pare rău”, ” Te apreciez mult”. Elefanților nu le este teamă să își ia ceea ce au nevoie. Pur și simplu apucă și trag până când fructul zemos se desprinde de creanga pomului. Ce stă între noi și momentele liniștite ale acestei sărbători? Prea multe angajamente? Prea multe daruri de cumpărat? Prea multe pretenții de satisfăcut? Să nu uităm că, în aceste momente, avem nevoie să ne conectăm inimile, nu mințile.
  • Am putea să lipim undeva în casă un sticker fosforescent pe care să scriem rugăciunea seninătații ” Doamne, dă-mi seninătatea de a accepta lucrurile pe care nu le pot schimba, curajul de a schimba lucrurile pe care pot să le schimb și înțelepciunea de a ști să le deosebesc...”.
  • Am putea să ne scădem un pic standardele. Se spune ca willian Stafford ( poet, eseist și pacifist american) era un om ” de lume”, plăcut celor cu care relaționa dar și un poet care își făcuse obiceiul să scrie câte o poezie în fiecare zi. Cineva l-a întrebat: ” Cum reușesti să fii și în interior și afară zilnic? Cum reușești să fii așa de creativ?” Răspunsul său a fost: ” Îmi cobor standardele”. În loc să încercăm să impresionăm pe ceilalți, să controlăm ce gândesc ei, am putea să ne bucurăm împreună cu familia și prietenii făcând o atmosfera lejeră și nu rigidă, fără presiuni de nici un fel.
  • Aici continuati voi. Toți suntem creativi și știu că mai sunt multe moduri în care putem să întâmpinăm sărbătorile fără să ne dăm peste cap echilibrul emoțional.
  • Sursa: https://soundstrue-ha.s3.amazonaws.com