Este sănătos uleiul de cocos în dieta modernă?

Este sănătos uleiul de cocos în dieta modernă?
Potrivit unui raport publicat în jurnalul Circulation al American Heart Association (AHA), includerea uleiului de cocos în dieta modernă nu este o alegere foarte benefică cum s-a crezut până acum.

Acest raport a fost emis de comitetul științific ce formulează recomandări cu privire la aportul de grăsimi din dietă și bolile cardiovasculare (Dietary Fats and Cardiovascular Diesease advisory) în urma unei analize amănunțite a studiilor publicate despre grăsimile saturate și care a concluzionat că uleiul de cocos favorizează creșterea LDL-colesterolului sau a colesterolului „rău” în organism și consecutiv crește riscul cardiovascular.

Aceste rezultate au fost observate în toate cele 7 trial-uri clinice ce au vizat efectele uleiului de cocos din dietă. Nu a fost sugerată nicio diferență între uleiul de cocos și alte tipuri de grăsimi bogate în acizi grași saturați precum untul, grăsimea din carne și uleiul de palmier. Potrivit raportului, 82% din grăsimea prezentă în uleiul de cocos este saturată, 62% în cazul untului, 50% în cel al grăsimii din carne și 39% în cazul unturii de porc.

Potrivit recomandărilor emise de American Heart Association, aportul de grăsimi saturate nu trebuie să depășească 6% din totalul caloriilor ingerate. Înlocuirea grăsimilor saturate cu uleiuri vegetale - ulei de arahide, ulei de porumb, a fost asociată cu reducerea riscului cardiovascular cu 30% , similară efectului produs de administrarea statinelor - medicamente pentru reducerea colesterolului. Public Health England recomandă de asemenea maximum 30 g de grăsimi saturate zilnic pentru bărbați, respectiv 20 g pentru femei.

Oamenii cred în mod greșit că uleiul de cocos este sănătos. Conform unui sondaj, 72% dintre americanii chestionați consideră că uleiul de cocos este bun pentru sănătatea lor, iar 32% dintre nutriționiști sunt de acord cu această convingere, deoarece uleiul de cocos este bogat în trigliceride cu lanț mediu comparativ cu alte tipuri de grăsimi și uleiuri. Alte studii au asociat consumul trigliceridelor cu lanț mediu cu majorarea ratei metabolice bazale și consecutiv s-a speculat că uleiul de cocos favorizează scăderea în greutate. Problema cu acest rezultat este faptul că uleiul de cocos nu conține 100% trigliceride cu lanț mediu, ci doar 13-15%, concentrație insuficientă pentru a scădea în greutate adolescenții cu suprapondere, potrivit unei alte analize mult mai recente.

Atunci când reducerea aportului de grăsimi saturate se realizează cu prețul creșterii consumului de zaharuri și carbohidrați rafinați nu s-au observat modificări în vederea reducerii riscului cardiovascular.

Frank Sacks, autorul raportului, susține că uleiul de nucă de cocos este benefic pentru piele și păr, dar nu și atunci când este inclus în dieta modernă.

Citiți mai multe despre uleiul de cocos din articol.

Sursa: News-Medical.Net

Data actualizare: 30-06-2017 | creare: 30-06-2017 | Vizite: 211
Bibliografie
Coconut oil in diet is rich in saturated fats and bad for heart says AHA advisory report, link: http://www.news-medical.net/news/20170619/Coconut-oil-in-diet-is-rich-in-saturated-fats-and-bad-for-heart-says-AHA-advisory-report.aspx
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Primul studiu care relaționează activitatea cerebrală asociată cu stresul cu riscul cardiovascular
  • Suplimentele de Omega-3 sunt benefice după un infarct miocardic, dar nu și pentru populația generală
  • Bufeurile ar putea semnala un risc cardiovascular crescut
  • Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK