Expunerea la medicamente antiepileptice, asociată cu rezultate mai slabe la testele şcolare (studiu)

Data publicarii: 27-03-2018

Copiii expuşi la medicamente antiepileptice în timpul stadiului de viaţă intrauterină ar putea obţine rezultate mai slabe la testele şcolare, afirmă autorii unui studiu publicat recent, informează Press Association.

Şcolarii ale căror mame au primit tratamente ce le-au fost administrate pentru a controla crizele de epilepsie în timpul sarcinii au obţinut rezultate mai slabe la Key Stage One - teste naţionale de evaluare a elevilor de grădiniţă şi şcoală primară din Marea Britanie - potrivit unui studiu publicat în Journal of Neurology, Neorosurgery and Psychiatry.

Viitoarele mame trebuie să fie informate în legătură cu riscurile şi beneficiile furnizate de medicamentele antiepileptice administrate în timpul sarcinii, avertizează autorii cercetării.

Studiul, realizat de cercetătorii de la Universitatea Swansea, a examinat performanţele şcolare înregistrate de 440 de copii din Ţara Galilor, ale căror mame au fost diagnosticate cu epilepsie.

Copiii în vârstă de şapte ani născuţi din mame cărora medicii le-au prescris carbamazepină, lamotrigină sau niciun medicament au obţinut rezultate similare la testele Key Stage One cu aceia născuţi din mame de aceleaşi vârste dar care nu sufereau de epilepsie.

În schimb, copiii născuţi din mame care au primit valproat de sodiu în timpul sarcinii au obţinut scoruri mai slabe cu 10,5 - 13% la testele de matematică, limbaj şi discipline ştiinţifice.

Femeile care iau medicamente pentru a-şi controla crizele de epilepsie sunt sfătuite în prezent de medicii britanici să ia în continuare aceste substanţe în timpul sarcinii, întrucât convulsiile pot dăuna atât mamelor, cât şi fetuşilor.

Studii anterioare au asociat anumite medicamente antiepileptice, în special valproatul de sodiu, cu tulburări de dezvoltare neurologică.

În februarie, Jeremy Hunt, secretar de Stat pentru Sănătate în Marea Britanie, a anunţat lansarea unei proceduri ce vizează analizarea plângerilor formulate de pacienţii îngrijoraţi de efectele generate de anumite medicamente, inclusiv de valproatul de sodiu.
Sursa: Agerpres, 27-03-2018, Vizualizari 20
 Agentia Nationala de Presa Agerpres Stirile medicale sunt furnizate de Agentia Nationala de Presa "Agerpres", partenerul nostru pe sectiunea de Noutati si Stiri medicale.
Aplicația Activ (by ROmedic)
Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația
Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK