Fii activ 4-5 zile pe săptămână pentru o inimă mereu tânără

Fii activ 4-5 zile pe săptămână pentru o inimă mereu tânără
Doza optimă de activitate fizică pentru a conserva sănătatea inimii și a vaselor de sânge a fost acerb dezbătută, iar potrivit unui studiu publicat în The Journal of Physiology, includerea a 4-5 sesiuni de exerciții fizice în rutina săptămânală ar putea contribui la menținerea sănătății cardiovasculare odată cu înaintarea în vârstă.

Odată cu înaintarea în vârstă, pereții arterelor - vasele de sânge care transportă sângele de la inimă către periferie - tind să devină mai rigizi, fenomen care favorizează creșterea riscului cardiovascular.

Citește pe larg despre riscul cardiovascular în articol.

Observații și limitele studiului

În urma studiului transversal la care au participat 102 adulți cu vârsta mai mare de 60 de ani s-a observat că beneficiile activității fizice diferă cantitativ în funțcie de dimensiunile arterelor astfel:
  • sesiuni de 30 minunte de activitate fizică de 2-3 ori pe săptămână s-au dovedit suficiente pentru a reduce riscul de rigidizare la arterele cu dimensiuni medii care oxigenează structurile de la nivelul gâtului și capului, în timp ce
  • 4-5 sesiuni a câte 30 de minute pe săptămână au fost necesare pentru a preveni rigidizarea pereților la arterele centrale, cu diametru crescut și care irigă organele și țesuturile de la nivelul trunchiului și abdomenului, și a vaselor mijlocii inclusiv.

Printre limitele studiului se numără următoarele:
  • participanții la studiu au fost monitorizați în funcție de frecvența exercițiilor fizice, fără a lua în calcul componente esențiale le activității fizice precum tipul exercițiilor, intensitatea, durata, care ar putea avea un impact semnificativ asupra adaptării vasculare la efortul fizic;
  • alți factori care ar putea influența indirect modificările arteriale, adițional activității fizice, precum dieta, factorii sociali, nu au fost incluși în analiză.

Studii suplimentare sunt necesare pentru a dezvolta strategii eficiente pentru a preveni și chir reversa efectele înaintării în vârstă asupra inimii și a vaselor de sânge prin dozarea optimă a activității fizice, conchid autorii studiului.

Care este „doza optimă” de exercițiu fizic pentru ameliorarea sănătății cognitive la vârstnici?

Sursa: Medical Xpress

Data actualizare: 05-06-2018 | creare: 05-06-2018 | Vizite: 392
Bibliografie
Exercise to stay young: 4-5 days a week to slow down your heart's aging, link: https://medicalxpress.com/news/2018-05-young-days-week-heart.html?utm_source=tabs&utm_medium=link&utm_campaign=story-tabs
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • 10 activități simple care te ajută să arzi 150 de calorii
  • Meditația și antrenamentele aerobice ar putea combate simptomele depresiei
  • Suntem programați să fim atrași de un stil de viață activ din timpul vieții intrauterine?
  • Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK