Flora bacteriana ar putea fi cheia tratamentului bolilor autoimune

Flora bacteriana ar putea fi cheia tratamentului bolilor autoimune
Cercetătorii sugerează că flora bacteriană din intestine ar putea ajuta în tratamentul bolilor autoimune, precum scleroza multiplă, lupusul sau artrita reumatoidă.

Flora bacteriană (microbiota intestinală) reprezintă suita de microorganisme ce trăiesc în tractul digestiv, ajutând la digestia alimentelor și având astfel un rol esențial în menținerea sănătății organismului. De asemenea, flora intestinală trimite semnale la sistemul imun și formează molecule mici ce ajută la funcția creierului. Flora intestinală a fiecărei persoane este dobândită de la mamă, dar este și puternic influențată de obiceiurile alimentare și stilul de viață.

În comparație cu persoanele sănătoase, cele cu anumite patologii au o floră intestinală diferită.

În peste 80 de boli autoimune în care organismul răspunde la un stimul necunoscut, sistemul imun începe să producă anticorpi care, în locul infecțiilor, atacă țesuturile proprii organismului. Cercetătorii consideră că hormonii joacă un rol important, dat fiind faptul că femeile sunt mai afectate decât bărbații.

Într-un studiu recent al Departamentului de Apărare din America și Societății Naționale de Scleroză Multiplă, cercetătorii de la Clinica Mayo și Universitatea din Iowa sugerează că microbiota intestinală poate ajuta la tratarea bolilor autoimune precum scleroza multiplă.

Echipa de cercetători a recoltat floră bacteriană umană și a studiat-o pe cobai cu scleroză multiplă. S-a observat că unul dintre microbi, prevotella histicola, a determinat scăderea numărului a două tipuri de celule pro-inflamatorii în timp ce numărul de celule de atac a crescut.

În scleroza multiplă, sistemul imun atacă teaca de mielină, izolatorul natural care învelește nervii de la nivel cerebral și măduva spinării. De aceea, cercetătorii au ajuns la concluzia că prevotella histicola ar putea fi cheia tratamentului în scleroză multiplă.

În ceea ce privește scleroza multiplă, oamenii de știință speră să identifice anomaliile de la nivelul microbiotei care determină manifestările sau susceptibiliratea la această boală. Astfel, s-ar putea dezvolta tratamente cu probiotice care să trateze sau să prevină scleroza multiplă.

Sursa: health line

Data actualizare: 25-10-2017 | creare: 25-10-2017 | Vizite: 169
Scientists Focus on Gut Flora for Future Treatments of Autoimmune Diseases, link: https://www.healthline.com/health-news/gut-flora-treatment-for-autoimmune-diseases#1

• Spălatul pe mâini - o altă perspectivă
  • Dispozitivul care îți indică alimentele potrivite pentru flora ta bacteriană
  • Stresul ar putea fi la fel de nociv pentru sistemul digestiv ca mâncarea nesănătoasă
  • Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația