Amigdalita cu puroi de doua ori in doua luni

04-07-2016
Focsa
Nu este medic/terapeut
Focsa
Dl. doctor Flueraru,
Sunt student, 20 ani, 1, 72 cu 65 kg. Nu fumez. nu consum alcool. Acum aproape două luni am făcut o amigdalită urâtă (cu puroi) cu care m-am chinuit 2 săptămâni. Am luat augmentin (fără mare efect) apoi claritromicină, nurofen, olynt. Acum la o lună și jumătate de la terminarea primului episod am făcut iar amigdalită cu puroi. Doctorul mi-a dat claritromicină, biorinil, clarinase, quixx forte si nurofen. Am făcut febră peste 38 vreo 3-4 zile și m-a durut în gât vreo 5-6 zile. Este adevărat că de la primul episod nu prea m-am ferit de băuturi reci, dar nici nu am consumat în exces și nu au fost foarte reci. Nu am mai făcut forme așa urâte și dese cred că din copilărie (când aveam un stafilococ auriu). Am fost la control si mi-a spus că mai am un "roșu rezidual" care o să dispară. Mi-a mai dat 10 zile de tolonti, supradyn și borenar, apoi să fac analize de sânge (hlg, aslo, fibrinogen, tgo, tgp, creatinină, uree, sumar de urină) și exudat faringian și nazal. Care pot fi cauzele??? Ce ar trebui să fac să nu mai recidiveze???? Ar trebui să fac analize mai sofisticate???? Pot fi boli grave care să determine astfel de amigdalite (de exemplu boli de sange și să nu știu)???? Sunt ușor speriat și mă gândesc că ar putea fi o imunitate scăzută datorită unor boli urâte, grave, care se pot manifesta și astfel???!!! Vă rog dacă mă puteți lămuri și vă mulțumesc! Am o spaimă teribilă de boli de sânge și mi-e frică să merg la analize. Pot fi asemenea cauze????
3 comentarii
0
04-07-2016, ora 21:08
Dr. Flueraru Valeriu
ORL - Otorinolaringologie, Pascani
Dr. Flueraru Valeriu
1 cauza de ce ai facut amigdalite din copilarie si ai fost purtator de stafilococ este un reflux gastro-esofagian
despre care nu ai stiut sau l-ai neglijat
2 numai persoanele cu probleme gastro-intestinale.. fac mereu iritatie in gat si amigdalele nu se micsoreaza in volum asa cum este normal