chimioterapie cancer mamar... chimio poate opri menstruatia?

06-04-2013
marianapetre78@yahoo.com
Nu este medic/terapeut
marianapetre78@yahoo.com
buna ziua, ma numesc mariana petre si am fost diagnosticata cu cancer mamar, ultima serie de chimioterapie a fost pe 25 02 2013, as dori sa va tntreb daca chimio poate opri menstruatia, mentionez ca ultima data a menstruatiei a fost in februarie inainte de chimio. mentionez ca am 35 de ani si la chimio sa folositDOCETAXEL.Am bufeuri care dureaza cam 5 min si usoare dureri de burta.pot fi insarcinarta sau este din cauza tratamentului ?
6 comentarii
0
06-04-2013, ora 15:51
eas
Nu este medic/terapeut
eas
Eu nu sunt medic ci pacient informat. Da, chimioterapia poate opri menstruatia. La o varsta de sub 10 ani pana la varsta medie de intrare in menopauza care este de 51 de ani cum este cazul meu, intrarea in menopauza determinata de chimioterapie poate fi si permanenta. La o varsta de peste 10 ani pana la varsta medie de intrare in menopauza cum este si cazul dumneavoastra, menopauza poate fi si temporara. Bufeurile pot fi de la menopauza. De fapt in menopauza se considera ca esti cand se implineste 1 an de cand ai avut ultimul ciclu menstrual asa ca nu sunteti inca oficial in menopauza. Teoretic ar fi trebuit sa vi se spuna sa va feriti sa ramaneti insarcinata pe timpul chimioterapiei si imediat dupa pentru ca organismul este foarte slabit. Practic, rar, se mai intampla si sa ramai insarcinata. Daca sunteti sau nu insarcinata puteti sa constatati numai la medic nu pe net. Usoarele dureri de burta mentionati-le medicului de familie sau la control medicului oncolog curant pentru ca pot fi si de la intrarea fortata in menopauza si de la alimentatie si de la orice altceva. Va recomand site-ul breastcancer.org pentru informatii suplimentare privind cancerul de san cu care amandoua am fost diagnosticate. Sanatate si sa fie bine va doresc !
0
15-11-2013, ora 22:14
madalinaflo
Nu este medic/terapeut
madalinaflo