Black Friday ROmedic

Diabet tip 2-insulina

06-11-2017
alexlipo
Nu este medic/terapeut
alexlipo
Tatal meu(62 ani) sufera de diabet tip 2 de aproximativ 5 ani. A fost in urma cu cateva zile la medic, situatia nu se prezinta prea bine, glicemia nu a scazut, medicul i-a schimbat a doua oara medicamentele. Intrebarea e urmatoarea: daca ia insulina, exista riscul de orbire(de la insulina)? Sau diabetul in sine duce la orbire, insulina nu are nicio legatura?
Va rog sa ma lamuriti.
Multumesc,
1 comentarii
0
07-11-2017, ora 14:14
Dietetician Acasandrei Mihaela
Nutritie si dietetica, Iasi
Dietetician Acasandrei Mihaela
Buna ziua,

Retinopatia diabetica este o complicatie vasculara specifica diabetului zaharat care poate evolua in absenta masurilor terapeutice pana la orbire, dar nu este provocata de insulina. Din contra, printr-un tratament corect administrat si continuu cu insulina, ar putea fi prevenita sau cel putin incetinita instalarea acestei complicatii. Fiind vorba de un caz cu diabet tip 2 necontrolat, este putin probabil sa nu se fi instalat deja aceasta afectiune (unele studii spun ca incepe sa apara la circa 5 ani de la instalarea hiperglicemiei cronice, iar diabetul tip 2 are dezavantajul de a fi descoperit uneori si dupa 10 ani sau mai multi de hiperglicemie fara a fi in mod obligatoriu diagnosticat).

Screening-ul periodic prin examinarea ochilor, echilibrarea glicemica prin terapia potrivita, fie ca vorbim de medicatie sau tratament injectabil cu insulina, dieta, stilul de viata activ, stoparea fumatului, optimizarea valorilor tensionale si controlul dislipidemiei, scaderea in greutate, pot contribui DOAR IMPREUNA la incetinirea progresiei retinopatiei si implicit, pastrarea vederii pe termen lung. Mi-am permis sa enumar ceilalti factori deoarece frecvent acestia se asociaza diabetului zaharat si trebuie si ei avuti in vedere.

La inceput, la initierea insulinoterapiei, ar putea sa remarce disconfort la nivelul ochilor, vedere incetosata de exemplu, dar este doar temporar, efect ce se datoreaza modificarii osmolaritatii de la nivelul fluidelor oculare odata cu efectele asupra glicemiei.

Terapia cu insulina nu este lipsita de efecte adverse, dar in cele mai multe cazuri este salvator, mai ales daca este asociat cu modificari de comportament si ale stilului de viata sanogene.

Multa sanatate dvs. si tatalui!

Cu stima,
Mihaela Acasandrei
Nutritionist-dietetician
Adaugă un comentariu / răspuns

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Aplicația Activ (by ROmedic)
Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația
Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK