Din ce material este realizata placuta Philos ptr osteosinteza?

30-05-2013
cora lia
Nu este medic/terapeut
cora lia
Stimate domnule doctor,

Am avut o fractura de humerus si mi s-a facut osteosinteza cu placa Philos si 8 suruburi, in urma cu 6 ani. La externare am primit scrisoarea medicala (in care este mentionata pacuta Philos cu 8 surubri), radiografia si mi s-a spus ca este din titan.
In prezent sunt nevoita sa fac un RMN cranian si mi se solicita un document din care sa rezulte materialul implantului.
Intrebarea mea este daca, denumirea placutei atesta ca aceasta este din titan (toate placutele Philos si suruburile aferente sunt din titan?)

Va multumesc.
Cu respect,
Cora Lia
2 comentarii
0
30-05-2013, ora 23:35
Dr. Adam Span
Ortopedie si traumatologie, Koblenz
Dr. Adam Span
deobicei placa Philos si suruburile cu angulatie stabila sunt de titaniu medical (TAN), INSA exista din aceasta placa si varianta din otel inoxidabil (rar folosita), cele cu numar de registru 241.901, 241.903. sunt multi care folosesc si un surub clasic in prima gaura ovaloida pentru a trage shaftul mai aproape de placa, acesta poate fi de titaniu medical sau otel inoxidabil.
otelul medical inoxidabil este nemagnetizabil, ca si titaniul.
mai ales daca nu zona operata este direct examinata prin RMN nu creeaza probleme. chiar daca s-ar face un RMN cu o placa de otel inoxidabil medical nu l-ar smulge din os, eventual s-ar incalzi usor placa.
cel mai bine ar fi sa intrebati spitalul care a implantat placa
0
31-05-2013, ora 08:38
cora lia
Nu este medic/terapeut
cora lia
Va multumesc frumos pentru raspuns.
Cu respect,
Cora Lia
Adaugă un comentariu / răspuns

Programari cabinete medicale, clinici Alege-ți medicul și fă o programare!
Peste 13000 de cabinete medicale își prezintă serviciile pe ROmedic.
23-06-2022, ora 19:00
Publicitate ROmedic
Administrator forum
CHirurgi și Clinici de chirurgie
Medici-Chirurgi.ro - caută un chirurg sau recomandă unul