edem al gitului si fetei in timpul somnului

02-10-2010
lusse20
Nu este medic/terapeut
lusse20
In urma cu un an si jumatate mi s-a pus diagnoza: cancer nediferentiat a nasofaringelui cu metastaza in ganglionii laterocervicali pe dreapta si ganglionii cervicali pe stinga. Dupa tratamentul de trei chimioterapii si 35 de sedinte de radioterapie, medicii mi-au dat minunata veste ca tumora a regresat si ca e totul bine. O luna mai tirziu dupa ce terminasem radioterapia am inceput sa ma simt inflamata, un edem limfatic al gitului si al fetei care apare in timpul somnului. La inceput medicii mi-au spus ca astea ar fi efectele secundare ale radioterapiei, care incet, incet vor trece timp de vreo jumatate sau cel mult un an. A trecut aproape un an si jumatate, rezultatele oncologice de la tomografii si rezonante magnetice sunt toate bune, medicii imi spun ca din punct de vedere oncologic sunt foarte bine, edemul acesta insa persista, in fiecare dimineata este foarte dur, iar pe parcursul zilei, in special cind fac mai multa miscare, incet, incet dispare, insa nu de tot. Asa in fiecare zi. Nu am dureri mari, decit numai dimineata cind incerc sa imi misc gitul si apoi trece. Am luat la inceput medicamente pe baza de hormoni, care ma ajutau doar timp de vreo 8 ore dupa ce le luam, iar apoi ma inflamam si mai mult decit de obicei. Toti medicii la care am mers, nu au putut sa imi deau un raspuns exact, decit numai presupuneri fara tratamente. Recent, am facut o consultatie la medic ORL si mi-a spus ca din simptomele mele, ar fi o staza limfatica, care nu stie daca are tratament. Nustiu ce asi putea sa mai fac, va rog frumos din suflet sa ma ajutati.
4 comentarii
0
03-10-2010, ora 17:49
Dr. Balcan Anisoara
Medicina de familie, Erbiceni, Iasi
Dr. Balcan Anisoara