faringoamigdalita acuta copii

28-12-2013
Marina.Manuela
Nu este medic/terapeut
Marina.Manuela
Buna ziua!Problema mea (imensa) incepe cam asa:Fetita mea de 4 anisori a facut o laringita(a 4 a la nr in cei 4 ani de viata) in urma cu 2 saptamani, am mers la urgenta, i s-a administrat tratamentul, respectiv:aerosol pulmicort si estilsona(prednisolon) picaturi. Noi locuim in Spania, nu stiu cat de diferite sunt numele medicamentelor, sper sa ma intelegeti si cat pot sa traduc.Am urmat si acasa 3 zile de tratament cu estilsona la 12 ore si in caz de febra ibuprofen.Dupa 2 zile vocea si-a revenit, raguseala nu a mai existat, insa a persistat febra pana in 38.8 si multe secretii nazale plus tuse si ziua si noaptea.I-am administrat doar ibuprofen la 8 ore si ser fiziologic in nari, asta timp de o sapt aproape.Apoi eu am observat pe amigdale multe puncte albe de diferite marimi si amigdalele putin marite.Am mers din nou la medic dar de data aceasta la medicul pediatru care se ocupa de noi, ne-a prescris amoxicilina suspensie orala 250 mg.Tinand cont ca fetita mea a luat pana la varsta ei de foarte multe ori antibiotice si nu as vrea sa le mai luam degeaba, am intrebat-o pe doctora daca nu ar fi bine sa facem un exudat faringian inainte de a-i da fetitei antibioticul.A spus ca ar fi bine dar totusi antibioticul i-ar face bine pt roncaitul care se aude la piept si nu doar pt ce are in gat.Zis si facut, am luat fetita si am mers cu ea din nou la spital pt a-i face un exudat in regim de urgenta.Rezultatul a iesit negativ Antigeno S.pyogenes, diagnosticul faringoamigdalita acuta virica(deci antibiotic nu).Au mai trecut cateva zile, a disparut si febra insa a ramas o tuse urata, productiva si sacaitoare si ziua si noaptea, punctele albe pe amigdale tot acolo, secretii nazale galben-verzui in abundenta, lipsa poftei de mancare si dimineata la trezire ochii lipiti de un lichid galbui.Vazand ca toate acestea persista am mers din nou la urgenta pt ca pediatra noastra era plecata din o