Im-Permeabilitate canale - Granulom dentar

10-01-2014
xulescu2
Nu este medic/terapeut
xulescu2
Maseaua a fost pregatita ca bont pentru a avea coronita dentara,
A stat mai mult timp fara bont.
O data la cateva luni, cand stateam in curent aparea noapte durerea dar dimineata trecea.
Acum am decis sa merg la medic. Am facut o radiografie si se observa o pata neagra dupa ce se termina dintele.
Diagnosticul granulom dentar.
Medicul propune extractia maselei + scoaterea chirurgicala a granulomului (asta am inteles ac presupune sa taie din os).
Din ce am citit pe internet am vazut ca se incearac tratament pe canal insa medicul spune ca canalele sunt impermeabile, Din 3 radacini doar 1 e permeabila. Celelalte 2 imi spune ca nu sunt permeabile (pt ca nu ma dor cand baga acul, si nu ii suna respectivul aparat).
Mentionez ca radacinile sunt scoase de alt medic in urma cu cativa ani.

Va rog sa imi spuneti daca este posibil ca radacinile sa fie impermeabile pe motiv ca cimentul pus de alt medic e prea tare.

Medicul acesta propune implant chiar din prima sedinta si din prima mi-a zis ca s-ar putea sa faca extractie.

Totusi avand in vedere complicatiile care pot surveni dar si dorinat de a pastra dintele as vera sa stiu daca chiar nu exista nici o sansa sa permealizeze si celelalte 2 radacini.

Exista si altfel de tratamente ale granuloamelor mici? Laser? antibiotic pastile, injectabil?

O alta nedumerire a mea este ca a programat extractia peste 3 saptamani dar nu am vazut sa puna conuri in canale cum facea vechiul medic.
A pus doar duralex (parca) si atat. Imi tot spunea ca o sa se umfle. Citind pe net am observat ca granulomul apare tocmai datorita tratamentului de canal incorect. Faptul ca alasat canalele deschise nu poate agrava situatia?

Multumesc
1 comentarii
0
12-01-2014, ora 18:36
Dr. Dragomir (Parnia) Alina
Stomatologie, Bucuresti
Dr. Dragomir (Parnia) Alina