Lipotimia

23-10-2017
Ioana42
Nu este medic/terapeut
Ioana42
Buna ziua! Sunt studenta la medicina in anul 3 si am lesinat de 2 ori atunci cand eram in salon. As putea sa spun ca era de vina incaperea prost ventilata, insa eu am fost singura cu aceasta problema. Este posibil sa fiu afectata emotional de interventiile medicale la care iau parte? Sunt neutra din acest punct de vedere, insa, recunosc ca am o teama de ace. Eu am si cefalee foarte des...cam o data pe saptamana, cel putin. Este posibil sa fie o afectare neurologica? Va multumesc!
3 comentarii
0
23-10-2017, ora 18:07
Psiholog Neacsu Virginia
Psihologie, Bucuresti
Psiholog Neacsu Virginia
E posibil sa fie si o pbma neurologica dar, daca in urma consultului la neurolog nu se descopera nimic (mai ales daca lipotimiile sunt mereu asociate cu scene de interventii medicale) cel mai probabil aveti fobie de sange/rani/injectii.
Este singura fobie in care se lesina, deoarece corpul are un raspuns vaso-vagal in 2 timpi care se succeda rapid:hipertensiune cu puls marit si apoi o scadere dramatica a tensiunii cu lesin.
Am mai scris, pentru controlul reactiei se creste, respectiv, mentine tensiunea la un nivel normal, in mod voluntar, prin tensionarea musculaturii striate (applied tension-autor Ost)
0
23-10-2017, ora 21:05
Ioana42
Nu este medic/terapeut
Ioana42
Va multumesc pentru raspuns. Sa inteleg ca s-ar putea controla, daca este pe fond psihic. Sper sa fie asa, ci nu neurologic. Acum cativa ani, mi s-a spus totusi ca as avea distonie neurovegetativa...deci o sa iau in considerare si un consult neurologic.
0
23-10-2017, ora 21:29
Psiholog Neacsu Virginia
Psihologie, Bucuresti
Psiholog Neacsu Virginia
Sigur ca intai e nevoie de consult medical. Daca este pe fond psihic, se poate controla si, prin desensibilizare, dispare.
Sanatate si succes in cariera!
Adaugă un comentariu / răspuns

Programari cabinete medicale, clinici Alege-ți medicul și fă o programare!