Mamaliga: calorii, combinatie cu alte alimente, etc

01-04-2007
dora_m
Nu este medic/terapeut
dora_m
As dori sa stiu ce statut are mamaliga in alimentatia noastra, in general.
1.Care malai este mai sanatos?
2.Cate calorii are mamaliga?
3. Conteaza cu ce o combini? (astfel incat sa nu lase urme nedorite asupra siluetei?)
4.La care masa a zilei este cel mai bine sa fie consumata? (avand in vedere ca micul-dejun trebuie sa fie consistent, pranzul trebuie sa fie asa si-asa, iar cina frugala - este acesta un principiu de alimentatie sanatos general recunoscut?)
5.In ziua in care mananci mamaliga este bine sa nu mananci deloc paine?
Multumesc.
8 comentarii
0
02-04-2007, ora 00:00
Dr.Craciun Anca
Identitate neconfirmată
Dr.Craciun Anca
1. la faina de malai lucrurile stau ceva mai simplu decat la faina de grau, pentru ca nu putem vorbi de "malai alb" sau "malai integral". Cumpara care iti place.
2. 100 g faina de porumb are 351 Calorii. (deci faina, nu mamaliga!)
3. bineinteles ca are importanta cu ce o combini! nu este acelasi lucru sa o combini cu smanatana (302 Calorii/100g) sau iaurt (54 Calorii/100 g).
4. mamaliga face parte din aceeasi categorie cu painea, cerealele si pastele. Asta inseamna ca daca mananci mamaliga reduci din celelalte, dar nu inseamna ca trebuie ca una sa se excluda pe alta.
5.Daca vrei sa mananci la cina mamaliga cu iaurt si branza proaspata de vaci, ai voie sa mananci spre exemplu la micul dejun cereale, iar la pranz paine, fara probleme. Conteaza masura, adica cerealele sa fie 2-3 linguri, iar painea 2-3 felii.
si in incheiere vreau sa-ti mai spun ceva. !ATENTIE la pufuletzi! Pentru ca sunt malai PLUS ULEI, asa ca daca mamaliga facuta din 100 de grame de faina de porumb are 350 Calorii, 100 grame de pufuleti (adica vreo 2, 5 pungi) au 520 Calorii!
o zi buna!
0
02-04-2007, ora 00:00
dora_m
Nu este medic/terapeut
dora_m
Multumesc, ma bucur ca lucrurile nu stau chiar rau (totusi, numarul de calorii e mai mare decat ma asteptam) in privinta mamaligii, pentru ca imi place foarte mult. :)
In ceea ce priveste "rontaielile" (apropo de pufuleti), presupun ca nu exista nimic recomandabil, cam toate ingrasa (pe cat sunt de tentante, mai ales ca o "gustare" la birou).
0
02-04-2007, ora 00:00
Dr.Craciun Anca
Identitate neconfirmată
Dr.Craciun Anca
in categoria "rontzaieli permise" ar intra legumele (nu fructele!) gen morcov, salata, castravete etc. la birou este mai greu, de aceea pentru rontzaiala de birou iti recomand tic-tac-ul. are 390 Calorii/100 g (deci o cutie are cam 60 de Calorii, cam cat 100 g mar!). evita rontzaielile "fara zahar"! cand cumperi ceva, uita-te la numar de calorii, nu la sloganuri gen "fara colesterol" sau "fara zahar".
0
02-04-2007, ora 00:00
dora_m
Nu este medic/terapeut
dora_m
Dar fructele mai inofensive caloric nu ar merge? (gen grepfrut, mandarine, portocale?)

Iar in legatura cu marul, oare cele acrisoare (de exemplu, Granny Smith) sunt cumva mai putin calorice decat alte soiuri? (sau numarul de calorii este acelasi la toate merele, doar continutul in glucide e diferit?)
0
02-04-2007, ora 00:00
Dr.Craciun Anca
Identitate neconfirmată
Dr.Craciun Anca
pai logic este ca fructele cu mai multe glucide sa fie si cu mai multe calorii, nu? pentru ca in final, 1 gram de glucide are 4 Calorii. Grapefruit-ok. (30 cal/100g), mandarine - 40/100g, portocale-45/100g, mere-65/100g, tot ok-pepene rosu (25/100g)sau galben (26/100g), dar aici problema este ca ai manca 1 kilogram o data, nu 100 de grame :).
uite aici si legume - morcov-45/100g (dar te saturi repede de rontzait ;)), castraveti-19/100g, ridichi-19/100g, rosii-20/100g.
0
04-04-2007, ora 00:00
dora_m
Nu este medic/terapeut
dora_m
Intr-adevar, aveti dreptate. Nu ma gandisem (cu atat mai mult cu cat, presupun, la fructe proteinele si lipidele sunt in cantitate nesemnificativa, cu exceptiile de rigoare).
Multumesc pentru amabilitate. (Deja, zilele astea, la birou rontai morcovi. :))
0
05-04-2007, ora 00:00
Dr.Craciun Anca
Identitate neconfirmată
Dr.Craciun Anca
perfect! mai ales ca esti "la moda", pentru ca in curand vine Iepurashul:). Succes la dieta si grija la tentatiile de Sarbatori! Pashte fericit!
0
05-04-2007, ora 00:00
dora_m
Nu este medic/terapeut
dora_m
Multumesc. :)

Paste fericit, petrecere frumoasa.
Adaugă un comentariu / răspuns

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Alternarea între o dietă bogată în grăsimi și o dietă echilibrată poate ajuta la controlarea obezității
  • Aplicații care ajută persoanele supraponderale să reziste tentațiilor alimentare
  • Nutriția personalizată este superioară recomandărilor universale pentru o alimentație sănătoasă
  • Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK