Obosesc prea repede la antrenament

05-12-2017
Martin van Nostrand
Nu este medic/terapeut
Martin van Nostrand
Buna ziua,
M-am apucat si eu recent de sport la sala si prima luna a mers bine, dar pe urma am inceput sa obosesc foarte repede. Eu ma pricep ce trebuie sa fac, ca am mai fost in tinerete la sala si stiu exercitiile.
Cautand pe net am gasit un articol despre GLUTAMINA in care zice:
"Glutamina are o contribuție esențială la sinteza proteinelor, dar și la procesele de detoxifiere. Glutamina este principala sursă de „combustibil” pentru sistemul imunitar și milioanele de celule care alcătuiesc tractul intestinal."
"Efortul fizic intens duce la scăderea cu 50% a cantității de glutamină din organism, expunându-l la atacul direct al radicalilor liberi."
Deci eu ma gandesc ca s-ar putea sa stau prost cu Glutamina asta, ca zice ca daca faci efort scad rezelvele de glutamina si se slabeste sistemul imunitar. Si sa stiti ca de cand m-am apucat de sport mi-a cam reaparut o sinuzita cronica pe care o aveam mai de mult, deci se confirma ca s-a slabit sistemul imunitar... Acum intrebarea e, ce sa fac, sa iau si eu Glutamina ? Nu o trebui sa-mi fac intai niste analize de singe care sa spuna exact cum sta treaba cu substantele din corp ? Daca da, atunci ce analize ar trebui sa fac ?
2 comentarii
0
06-12-2017, ora 12:53
Martin van Nostrand
Nu este medic/terapeut
Martin van Nostrand
As vrea sa iau Glutamina si BCAA (Leucina, Izoleucina, Valina). Sint doar 4 aminoacizi si nimic altceva. Dar eu nu ma pricep si as vrea sa va intreb daca aceste suplimente sint ok pentru organism. Ca am inteles ca unele suplimente ar fi bune iar alte substante (steroizi) pe care le mai iau sportivii nu sint ok. Singurul motiv pentru care vreau sa iau astea este sa fiu sanatos si sa pot sa-mi fac antrenamentul propus. Nu urmaresc sa se umfle muschii pe mine sau sa particip la concursuri !
As fi foarte fericit daca as primi un raspuns de la doamna doctor Acasandrei Mihaela, in care am mare incredere. Multumesc !
0
12-12-2017, ora 16:12
Dietetician Acasandrei Mihaela
Nutritie si dietetica, Iasi
Dietetician Acasandrei Mihaela
Buna ziua!

Necesarul de glutamină pentru activitățile de zi cu zi și antrenamentele programate este acoperit de aportul habitual de proteine, dacă acesta este adaptat la tipul și durata de efort (necesar energetic si proteic mai mare odata cu cresterea gradului de efort).

Glutamina este un aminoacid neesențial cu proprietăți energogene, dar „esențială” pentru buna funcționare a sistemului imunitar, sinteza de glicogen muscular. Desi nu a fost validata inca, exista ipoteza conform careia persoanele care se supraantreneaza ar putea prezenta concentratii plasmaatice ale glutaminei mai scazute, ceea ce ar putea predispune la scaderea capacitatii de aparare a organismului si alte efecte secundare dintre care: diminuarea fortei musculare si chiar a dimensiunii acestora, dureri articulare, musculare, tremor al extremitatilor, cefalee, oboseala intensa, apatie, tulburari de somn, afectarea apetitului (cresterea sau scaderea), facotri care pot predispune la aparitia accidentarilor, prelungirea ratei de recuperare dupa antrenamente. Insa aceste studii au vizat atletii de performanta.

Nu au fost identificate efecte secundare ale suplimentarii cu aminocizi. Trebuie sa se faca distinctia cu steroizii anabolizanti (hormoni) si aminoacizii, moleculele absorbabile rezultate in urma degradarii proteinelor. Eu incerc sa subliniez importanta unei alimentatii corecte care sa sustina efortul fizic prin alimente (complexe de nutrienti care actioneaza sinergic in beneficiul organismului) si adaptarea celorlalte comportamente ale stilului de viata la tipul si gradul de activitate.

Nu este vorba doar de corectitudinea efectuarii exercitiilor. Participarea la activitati in cadrul unei sali nu asigura nici aceasta o garantie ca exercitiile ar fi executate corespunzator. La fel de bine dozarea efortului, alegerea intervalului de timp optim pentru antrenament, stabilirea perioadei și strategiei de refacere optime – intervalul intre 2 antrenamente, somn adecvat, alimentatie functionala.

Incercati sa va ascultati organismul, odihniti-va suficient, adaptati antrenamentul propus la capacitatea dvs. fizica si cresteti treptat gradul de efort. Sportul in exces, asemenea sedentarismului si lipsei de activitate fizica, este la fel de daunator prin efectele sale prooxidante, prin cresterea cortizolului, scaderea imunitatii, catabolismului muscular si chiar a traumatismelor fibrelor musculare si suprasolicitarea celorlalte structuri cum sunt cele osteo-articulare, fapt care predispune organismul la diverse afectiuni.

Multumesc pentru incredere!

Cu stima,
Mihaela Acasandrei
Nutritionist-dietetician
Adaugă un comentariu / răspuns

Aplicația Activ (by ROmedic)
Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația
Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK