Obosesc prea repede la antrenament

05-12-2017
Martin van Nostrand
Nu este medic/terapeut
Martin van Nostrand
Buna ziua,
M-am apucat si eu recent de sport la sala si prima luna a mers bine, dar pe urma am inceput sa obosesc foarte repede. Eu ma pricep ce trebuie sa fac, ca am mai fost in tinerete la sala si stiu exercitiile.
Cautand pe net am gasit un articol despre GLUTAMINA in care zice:
"Glutamina are o contribuție esențială la sinteza proteinelor, dar și la procesele de detoxifiere. Glutamina este principala sursă de „combustibil” pentru sistemul imunitar și milioanele de celule care alcătuiesc tractul intestinal."
"Efortul fizic intens duce la scăderea cu 50% a cantității de glutamină din organism, expunându-l la atacul direct al radicalilor liberi."
Deci eu ma gandesc ca s-ar putea sa stau prost cu Glutamina asta, ca zice ca daca faci efort scad rezelvele de glutamina si se slabeste sistemul imunitar. Si sa stiti ca de cand m-am apucat de sport mi-a cam reaparut o sinuzita cronica pe care o aveam mai de mult, deci se confirma ca s-a slabit sistemul imunitar... Acum intrebarea e, ce sa fac, sa iau si eu Glutamina ? Nu o trebui sa-mi fac intai niste analize de singe care sa spuna exact cum sta treaba cu substantele din corp ? Daca da, atunci ce analize ar trebui sa fac ?
9 comentarii
0
06-12-2017, ora 12:53
Martin van Nostrand
Nu este medic/terapeut
Martin van Nostrand
As vrea sa iau Glutamina si BCAA (Leucina, Izoleucina, Valina). Sint doar 4 aminoacizi si nimic altceva. Dar eu nu ma pricep si as vrea sa va intreb daca aceste suplimente sint ok pentru organism. Ca am inteles ca unele suplimente ar fi bune iar alte substante (steroizi) pe care le mai iau sportivii nu sint ok. Singurul motiv pentru care vreau sa iau astea este sa fiu sanatos si sa pot sa-mi fac antrenamentul propus. Nu urmaresc sa se umfle muschii pe mine sau sa particip la concursuri !
As fi foarte fericit daca as primi un raspuns de la doamna doctor Acasandrei Mihaela, in care am mare incredere. Multumesc !
0
12-12-2017, ora 16:12
Dietetician Acasandrei Mihaela
Nutritie si dietetica
Dietetician Acasandrei Mihaela
Buna ziua!

Necesarul de glutamină pentru activitățile de zi cu zi și antrenamentele programate este acoperit de aportul habitual de proteine, dacă acesta este adaptat la tipul și durata de efort (necesar energetic si proteic mai mare odata cu cresterea gradului de efort).

Glutamina este un aminoacid neesențial cu proprietăți energogene, dar „esențială” pentru buna funcționare a sistemului imunitar, sinteza de glicogen muscular. Desi nu a fost validata inca, exista ipoteza conform careia persoanele care se supraantreneaza ar putea prezenta concentratii plasmaatice ale glutaminei mai scazute, ceea ce ar putea predispune la scaderea capacitatii de aparare a organismului si alte efecte secundare dintre care: diminuarea fortei musculare si chiar a dimensiunii acestora, dureri articulare, musculare, tremor al extremitatilor, cefalee, oboseala intensa, apatie, tulburari de somn, afectarea apetitului (cresterea sau scaderea), facotri care pot predispune la aparitia accidentarilor, prelungirea ratei de recuperare dupa antrenamente. Insa aceste studii au vizat atletii de performanta.

Nu au fost identificate efecte secundare ale suplimentarii cu aminocizi. Trebuie sa se faca distinctia cu steroizii anabolizanti (hormoni) si aminoacizii, moleculele absorbabile rezultate in urma degradarii proteinelor. Eu incerc sa subliniez importanta unei alimentatii corecte care sa sustina efortul fizic prin alimente (complexe de nutrienti care actioneaza sinergic in beneficiul organismului) si adaptarea celorlalte comportamente ale stilului de viata la tipul si gradul de activitate.

Nu este vorba doar de corectitudinea efectuarii exercitiilor. Participarea la activitati in cadrul unei sali nu asigura nici aceasta o garantie ca exercitiile ar fi executate corespunzator. La fel de bine dozarea efortului, alegerea intervalului de timp optim pentru antrenament, stabilirea perioadei și strategiei de refacere optime – intervalul intre 2 antrenamente, somn adecvat, alimentatie functionala.

Incercati sa va ascultati organismul, odihniti-va suficient, adaptati antrenamentul propus la capacitatea dvs. fizica si cresteti treptat gradul de efort. Sportul in exces, asemenea sedentarismului si lipsei de activitate fizica, este la fel de daunator prin efectele sale prooxidante, prin cresterea cortizolului, scaderea imunitatii, catabolismului muscular si chiar a traumatismelor fibrelor musculare si suprasolicitarea celorlalte structuri cum sunt cele osteo-articulare, fapt care predispune organismul la diverse afectiuni.

Multumesc pentru incredere!

Cu stima,
Mihaela Acasandrei
Nutritionist-dietetician
0
27-12-2017, ora 14:27
Martin van Nostrand
Nu este medic/terapeut
Martin van Nostrand
Dar se pot face analize care sa arate clar daca sistemul imunitar e ok sau nu si daca e destula glutamina in corp ? Eu, zilele astea, tocmai am contactat o gripa urata cu temperatura, durere in gat si tuse, cum nu am mai avut de mult. Acum nu stiu daca e doar o coincidenta sau nu, dar s-a intamplat exact in periodata cand eram extenuat de la antrenamentul sportiv. Si imi e sa nu fie asta cauza. Ar fi aiurea sa fac sport (care se zice ca aduce sanatate) si sa ma imbolnavesc. Poate ca la sportivii sanatosi nu se intampla asa, dar eu am fost genul de om mai bolnavicios care a stat toata viata prin doctori...
0
09-01-2018, ora 18:29
Turmeric
Nu este medic/terapeut
Turmeric
Obositul repede cand faci exerciu fizic este normal daca ai avut o viata cam sedentara sau nu prea ai fost activ.
O sa intri in forma incet.

Simti cumva ca nu poti sa respiri?
Ce varsa si ce greutate ai?
Cat de mare e burta?
Ai grasime viscerala?
0
09-01-2018, ora 19:11
Martin van Nostrand
Nu este medic/terapeut
Martin van Nostrand
Nu am probleme de respiratie. Doar ca parca simt ca se forteaza inima prea mult cand trag de fiare si simt o oboseala asa in tot corpul. La inima m-am controlat si nu am nimic.

37 ani, 1.83m, vreo 80kg cand m-am cantarit ultima data. Nu sint gras, asa ca forma, nu am burta umflata dar as zice ca e asa un strat subtire de grasime pe ea. Nu stiu ce e aia grasime viscerala.
Eu mai iau si tratament cu Olanzapina si Cipralex de ani buni (dar in doze mici). Si am auzit ca si astea pot ingrasa sau creste colesterolul, desi nu cred ca m-am ingrasat mai mult de 5 kg in tot timpul asta.
Eu nu ma ingras orice as face. Nustiu de ce. Am mancat numai prostii, dulciuri, paine alba, carne, n-am facut sport deloc si tot nu m-am ingrasat.
0
21-01-2018, ora 10:40
Aurelian N
Nu este medic/terapeut
Aurelian N
Salut, sunt multe aspecte de luat in considerare. De exemplu, spui ca se forteaza inima prea mult. Esti fumator? Pt ca fumatul are prostul obicei de a constrange vasele de sange si asta iti da senzatia ca inima pompeaza, dar totusi este ingreunata de ceva inauntru, nu circula sangele normal. Am patit-o si eu cand mergeam la sala si eram fumator.

Daca obosesti prea repede, asta se intampla in primele 10-15 minute de antrenament sau la sfarsit? Te ia cascatul in timpul antrenamentului? Daca incepi sa casti frecvent, e semn clar ca virgula corpul tau are nevoie de o pauza. Odihneste-te cateva zile si vino iar. Daca te ia oboseala la sfarsit, dupa 45-50 minute sa zicem, asta e ok si e normal. Trebuie sa o simti ca o oboseala placuta totusi.

Oboseala mai poate fii pusa si pe seama altor factori. Cat de intens te antrenezi? Dormi macar 7-8 ore pe zi? Iti iei suficienta proteina din alimentatie si ca supliment? Corpul este exact ca o masina, cand nu mai are benzina, pur si simplu "nu mai merge". Incearca sa reduci putin numarul antrenamentelor, cauta pe net proteina din zer ca supliment (whey protein) si dormi macar 8 ore pe zi pt ca muschii se recupereaza cel mai bine in timpul somnului (anabolism muscular). Vezi cum te simti si continua antrenamentele.

Nu sunt specialist, tot ce ti-am scris e din proprie experienta si sper sa te ajute.
0
21-01-2018, ora 13:56
Martin van Nostrand
Nu este medic/terapeut
Martin van Nostrand
Salut,
Nu fumez, nu beau altceva in afara de apa, si in general mananc sanatos.
Nu casc in timpul antrenamentului, iar oboseala vine la sfarsit. Problema e ca nu e din aia placuta. Am mai fost la sala cand eram mai tanar si atunci, desi eram obosit, ma simteam super dupa antrenament. Deci stiu sa fac diferenta.
Eu multi ani la rand am fost complet sedentar. Acum din septembrie anul trecut mi-am cumparat niste gantere si am inceput sa fac cu ele. In prima luna a mers totul perfect, ma simteam in putere si oboseam placut. Ma antrenam ca la carte, cu greutati pe masura mea, 60-90 minute pe zi. Acum de cand cu problema asta pot spune ca mai mult ma joc cu ganterele, adica folosesc greutati mai mici decat ar fi normal si fac 2-3 serii din cateva grupe musculare. Cam 30-45 min cu pauze mai mari.
De dormit dorm vreo 9-10 ore, ca iau niste medicamente.
Suplimente nu iau de nici un fel.
Mi-am calculat intr-o zi obisnuita tot ce am manancat cu un program specializat si mi-a dat ca am consumat vreo 2200 de calorii (108g proteina), adica exact cat are nevoie un om normal care nu face sport. Deci se pare ca ar trebui sa consum mai mult nitel ca sa compensez si sportul. Dar mi-e cam frica sa ma fortez sa mananc mai mult decat simt nevoia ca eu mai am si probleme cu colesterolul (care probabil s-a facut tot din cauza ca am fost sedentar si am mancat multe dulciuri procesate).
0
21-01-2018, ora 21:04
Aurelian N
Nu este medic/terapeut
Aurelian N
Probabil a aparut un fel de "surmenaj fizic". Cat de frecvent mergi la sala, calculand din septembrie anul trecut pana azi? Ai luat macar o saptamana de pauza pana acum, gen sa nu te atingi deloc de fiare 7-10 zile? Acea stare de oboseala ar fii justificata in cazul asta pentru ca nu numai muschii trebuie sa se recupereze, ci si tendoane, ligamente, cartilaje, etc. Am patit si eu ceva similar cand orice as fii facut, tot nu prea aveam vlaga si mergeam la sala de 2 luni continuu.

Citisem undeva pe net ca bodybuilderi profesionisti precum Sagi Kalev recomanda 2 luni de sala apoi macar o pauza de o saptamana pt refacerea corpului. Apoi poti incepe iar antrenamentele. In aceasta saptamana faci yoga, te relaxezi, te plimbi, in niciun caz tras de fiare.

De asemenea cere si parerea unui antrenor de la tine la sala, e foarte probabil sa fii trecut si ei prin asta si sa te indrume cum trebuie. Seara buna
0
21-01-2018, ora 23:16
Martin van Nostrand
Nu este medic/terapeut
Martin van Nostrand
Am luat o pauza de Craciun cand m-am imbolnabit de o gripa.
Adaugă un comentariu / răspuns

Aplicația Activ (by ROmedic)
Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.