retinoschisis

06-03-2010
Anne_nela
Nu este medic/terapeut
Anne_nela
Am reusit sa ajung la o clinica oftalmologica cu multe feluri de aparte pt control oftalmologic. Dupa ce mi s-au pus picaturi in ochi, probabil anestezic sa nu misc pleoapele mi s-a pus un aparat mic pe ochi sub pleoape (practic cred ca mi-au scos globul ocular mai inafara ) si dupa 10 - 15 minute mi-au spus ca am retinoschisi la ochiul drept. Operatia m-ar costa cam 2000 de euro. Nu mi s-a explicat ce inseamna asta ci doar ca operatia e dificila si cu rezultate minore - in sesnul ca nu imi va fi imbunatatita vederea ci doar va fi o stagnare a starii actuale sau va recidiva in citiva ani. Mentionez ca am 38 de ani, lucrez ca informatician, nu prea mai vad cu ochiul drept. De fapt nu vad drept in fata ci doar in lateral, sus si jos. La ochiu sting am astigmatism miopic -12 sferic + 2.25 cyl.
Am fost operata de scleroplastie posterioara la ochiul drept in 1992.
As dori sa mi se explice ce inseamna de fat retinoschisis.
Va multumesc.
3 comentarii
0
10-03-2010, ora 16:20
Dr. Alina Maria Bălţăţeanu
Oftalmologie, Bucuresti
Dr. Alina Maria Bălţăţeanu
Buna ziua! Retinoschizisul este o afectiune retiniana rara ce se caracterizeaza prin clivarea retinei in 2 starturi, clivare care are loc la nivelul stratului fibrelor nervoase ( forma juvenila, ereditara, cu transmitere x-linkata si care apare numai la barbati ) sau la nivelul stratului plexiform extern( forma dobandita); Forma dobandita este cea mai frecventa, se intaleste in proportie egala la barbati si femei si apare, de obicei, dupa 30 de ani; in prezent, nu avem inca un un tratament pentru retinoschizis; intrucat retinoschizisul se poate complica cu o decolare de retina, se recomanda control oftalmologic periodic la interval de 6 luni ( consultul ar trebui sa includa oftalmoscopie indirecta, CV, OCT); tratamentul chirurgical se indica in cazul aparitiei decolarii de retina; numai bine
0
10-03-2010, ora 19:41
Anne_nela
Nu este medic/terapeut
Anne_nela