tratament chirurgical genunchi

31-03-2017
gabrielsv1
Nu este medic/terapeut
gabrielsv1
Buna ziua,

Zilele trecute am efectuat un IRM la genunchiul drept, genunchi cu doua episoade de leziune articulara unul acum 5 ani si unul in 2011, cel mai recent a dus la "genunchi blocat". Nu s-a intervenit chirurgical la momentul respectiv, s-a tratat local cu unguent cu diclofenac, fasa elastica, durerea a trecut, mi-am reluat activitatea.

Acestea sunt concluziile IRM-ului:

Leziune grad III menisc medial
Degenerare grad II menisc lateral
Leziune fibrilara LIP si LCM
Condropatie tibiala laterala grad IV
Condropatie patelara grad IV cu edem osos la nivelul insertiei patelarea retinaculului medial
Lichid liber intraarticular cantitate medie
Osteocondromatoza degenerativa

Starea proasta a articulatiei este data si de o conditie de "genu valgum", din copilarie.

Desi nu sunt cadru medical, imi dau seama dupa aceste denumiri si grade ca este o situatie grava/foarte grava. As vrea sa stiu, daca prognosticul de recuperare este pozitiv daca se intervine chirurgical in viitorul apropiat (stiu ca e tarziu). Nu as vrea sa se ajunga la situatii limita de genul artroplastie

Am fost la medic, pentru consultatia initiala, voi merge iar cu rezultatul IRM, dar as vrea sa cer si o parere aici din partea unui ortoped

Multumesc mult,.
6 comentarii
0
01-04-2017, ora 12:08
Dr. Marius Uscatu
Ortopedie si traumatologie, Bucuresti
Dr. Marius Uscatu
Buna ziua!
Va rog sa ma scuzati, dar nu am inteles tocmai esentialul:
- sex, varsta, greutate/inaltime;
- status ocupational si sportiv;
- eforturi profesionale/domestice/sportive practicate;
- antecedente traumatice, metabolice, vasculare, reumatologic-inflamatorii etc.
Cu stima,
Marius Uscatu
Chirurg ante-picior
0
01-04-2017, ora 16:35
gabrielsv1
Nu este medic/terapeut
gabrielsv1
Buna ziua

Ma scuzati, le mentionez acum:

- masculin, 30 de ani, 84/1.83
- ocupatie: domeniul IT, munca sedentara, de birou. nu practic sport de performanta