Uleiul de cocos, aliment-minune pentru sanatate

09-10-2017
Roxana Mateescu
Nu este medic/terapeut
Roxana Mateescu
In ultimii ani, uleiul de cocos a ajuns sa fie considerat unul dintre cele mai sanatoase alimente. Acest lucru a fost demonstrat in mai mult de 1.500 de studii de cercetare. Uleiul de cocos poate fi folosit atat pentru uz intern, cat si pentru uz extern.

Cercetatorii au descoperit in sfarsit secretul uleiului de cocos, acesta fiind grasimile saturate pe care le contine. In general, grasimile saturate sunt considerate grasiminesanatoase si fara beneficii asupra sanatatii. Insa grasimile continute de uleiul de cocos sunt foarte sanatoase, fiind reprezentate de acizii grasi cu lant mediu (MCFAs): acid caprilic, acid lauric si acid capric. De mentionat ca acesti trei acizi grasi cu lant mediu se gasesc doar in nuca de cocos.

Citeste mai departe --------*

(*modificat de admin)
1 comentarii
1
10-10-2017, ora 14:24
Dietetician Acasandrei Mihaela
Nutritie si dietetica, Iasi
Dietetician Acasandrei Mihaela
Buna ziua!

Atunci cand vorbim de alimente sanatoase si beneficii ale consumului asupra sanatatii trebuie sa luam in considerare mai multi factori: daca efectele asupra sanatatii sunt la fel de probabile atunci cand se respecta portiile si principiul diversitatii dietei.

Desi restrictia grasimilor si in special a celor saturate este o recomandare controversata si mai putin utilizata in prezent, iar consumul de lipide saturate din surse naturale este mult mai permisiv, acesta trebuie sa provina din surse variate de grasimi cum sunt lactatele, ouăle, carnea în cantități moderate, care pe langa acizii saturati care se gasesc in mod natural, aduc si cantitati semnificative din alti macro- si micronutrienti care completeaza dieta.

Acidul lauric este principalul acid gras saturat cu lant mediu de atomi de carbon alaturi de acidul mirirstic si palmitic, in timp ce acidul caprilic este un constituent minor al uleiului de cocos. De asemenea, acizii enumerati mai sus (lauric, capric si caprilic) se gasesc si in uleiul din seminte de palmier, respectiv in grasimi de provenienta animala, inclusiv laptele uman si al altor mamifere.

Despre ulei de cocos puteti citi mai multe aici: http://dieta.romedic.ro/aliment/ulei-de-cocos
Despre uleiul de palmier puteti citi mai multe aici: http://dieta.romedic.ro/aliment/ulei-de-palmier

Aici este un articol preluat de la American Heart Association: http://www.romedic.ro/este-sanatos-uleiul-de-cocos-in-dieta-moderna-0P35010

Concluzia? Deoarece conține predominant grăsimi saturate, iar grăsimile mono- și polinesaturate sunt în cantități nesemnificative, uleiul de cocos nu se recomandă spre a fi inclus în dieta modernă ca tip principal de grăsime, la fel cum nu se recomandă nici untul în detrimentul uleiului vegetal de măsline sau canola (rapiță) și se indică îndepărtarea grăsimii vizibile din carne.

În cele 7 trial-uri clinice analizate, consumul de ulei de nuca de cocos a fost asociat cu cresterea LDL-colesterolului, asemenea celorlalte surse de grasimi saturate cum sunt: untul, uleiul de palmier, carnea rosie grasa. Este dificil de demonstrat superioaritatea in acest context.

Este la fel de greu de atribuit titlul de „aliment minune” sau „unul dintre cele mai sanatoase alimente”, reductionist si incorect spus, mai ales unei surse exclusive de grasimi, 82% dintre ele saturate, în conditiile in care un aliment este sanatos doar in contextul unei vieti sanatoase si a unei alimentatii variate, si nu panaceu universal.

Nu există aliment sanatos, ci dieta echilibrata si stil de viata activ. Acesta este mesajul cheie! Multa sanatate!
Adaugă un comentariu / răspuns

Aplicația Activ (by ROmedic)
Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația
Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK