Îmbătrânește sănătos adoptând stilul de viață mediteranean

Îmbătrânește sănătos adoptând stilul de viață mediteranean
O serie de 6 articole publicate în The Journal of Gerontology, Series A: Biological Sciences and Medical Sciences a stabilit o nouă asociere între dieta de tip mediteranean și conceptul de îmbătrânire „sănătoasă”. Rezultatele sunt promițătoarea pentru a genera noi strategii nutriționale pentru a întârzia îmbătrânirea și a reduce riscul de afecțiuni precum cancerul, a căror apariție este puternic influențată de înaintarea în vârstă.

Articolele fac referire la:
  • mecanismele ce stau la baza beneficiilor asupra sănătății populației îmbătrânite [întrunirea criteriilor pentru îmbătrânire sănătoasă],
  • explică relația pozitivă dintre principiile alimentației de tip mediteranean, activitatea fizică și funcția cognitivă,
  • rolul administrării suplimentelor cu coenzima Q10 în paralel cu adoptarea dietei, dar și
  • rolul tiparului de alimentație mediteranean asupra proceselor anti-inflamatoare.

Caracteristicile dietei mediteraneene includ:
  • o varietate de alimente de origine vegetală – cereale integrale, leguminoase minimum procesate, legume proaspete în fiecare zi în cantități optime, fructe prosapete consumate la desert,
  • ulei de măsline extra-virgin presat la rece, nuci și semințe, reprezentând principala susă de grăsimi din dietă,
  • consum moderat de pește,
  • produse lactate minimum procesate consumate în cantități mici, de bună calitate,
  • carne roșie și produse din carne procesată în cantități foarte mici și cu o frecvență redusă,
  • vin consumat în cantități scuzute spre moderate și doar în cadrul meselor.

Citește pe larg despre dieta mediteraneană aici. 

Adoptarea unui număr cât mai mare dintre principiile enumerate au fost asociate cu întrunirea criteriilor de îmbătrânirea sănătoasă, reducerea ratelor de limitări și dizabilități fizice la persoanele vârstnice. Printre mecanismele responsabile pentru efectele pozitive asupra sănătății se numără optimizarea profilului lipidic, protecția împotriva stresului oxidativ și a inflamației, modularea factorilor de creștere implicați în apariția cancerelor și a florei intestinale.


Sursa: The Gerontological Society of America 

Data actualizare: 16-05-2018 | creare: 16-05-2018 | Vizite: 283
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Dieta DASH pentru reducerea riscului de depresie
  • Dieta mediteraneană este benefică pentru prezervarea masei musculare și a densității minerale osoase la femeile în postmenopauză
  • Eficiență pentru scădere ponderală și risc cardiovascular: dieta vegetariană vs. dieta mediteraneană
  • Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK