Jucăriile oferite cadou influenţează comportamentul alimentar al copiilor (studiu)

Data publicarii: 02-08-2017

Jucăriile influenţează comportamentul alimentar al copiilor cu vârste între 5 şi 9 ani, aceştia alegând mai degrabă un aliment sănătos dacă este însoţit de o jucărie cum ar fi un personaj dintr-un film îndrăgit, este concluzia unui studiu realizat de un grup de cercetători australieni, relatează marţi Xinhua.

Cercetarea, realizată de Cancer Council of Victoria (CCV) şi dată publicităţii marţi, a inclus un grup de peste 1.000 de copii cărora le-au fost oferite atât alimente sănătoase, cât şi alimente considerate mai puţin sănătoase, după vizionarea unui trailer pentru un film.

În principal, tendinţa copiilor a fost de a alege varianta nesănătoasă, dar interesul pentru varianta sănătoasă a crescut semnificativ după ce le-a fost oferită o jucărie.

Potrivit lui Jane Martin, membru în Obesity Policy Coalition, studiul aduce argumente pentru limitarea politicilor de marketing care au ca ţintă alimentaţia copiilor. "E foarte dificil să-ţi protejezi copiii de astfel de promoţii; e practic imposibil", a declarat Martin marţi pentru presa australiană.

"Rata obezităţii în rândul copiilor australieni este de 1 la 4, aşa că ar fi recomandabil să-i sprijinim pe părinţi pentru a putea face alegeri alimentare sănătoase şi nu să-i implicăm într-o luptă cu copiii lor pe tema alimentaţiei nesănătoase. Cred că majoritatea copiilor nu ar insista să meargă în restaurantele fast-food dacă nu ar exista jucăriile şi produsele colectabile", a mai spus Martin. Aceasta a subliniat că jucăriile şi cadourile ar trebui să însoţească numai alimentaţia sănătoasă. ''Astfel de promoţii pot fi folosite pentru a dirija atenţia şi dorinţele copiilor către mâncarea sănătoasă'', a mai spus aceasta.

Helen Dixon, cercetător principal la CCV, întăreşte spusele lui Martin, în sensul că principiile nutriţionale ar trebui puse înaintea demarării unei campanii promoţionale. "Din analiza reclamelor difuzate de posturile de televiziune şi alte media ştim că produse precum dulciurile, cerealele pentru micul dejun, gustările tip snack sau mâncarea fast-food sunt suprareprezentate", a declarat Dixon. Aceasta a continuat: "Este evident că promoţiile funcţionează, altfel companiile nu ar investi atât de mult în acestea dacă nu ar avea efect''.
Sursa: Agerpres, 02-08-2017, Vizualizari 25
 Agentia Nationala de Presa Agerpres Stirile medicale sunt furnizate de Agentia Nationala de Presa "Agerpres", partenerul nostru pe sectiunea de Noutati si Stiri medicale.
Aplicația Activ (by ROmedic)
Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația
Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK