Lumina albastră de la dispozitivele electronice reduce calitatea somnului

Autor:

Lumina albastră de la dispozitivele electronice reduce calitatea somnului
Rezultatele unui nou studiu atrag atenţia asupra efectelor negative ale utilizării de dispozitive electronice înainte de culcare. Cercetarea, realizată de oamenii de ştiinţă de la Facultatea de Optometrie de la Universitatea Houston, arată că folosirea acestor dispozitive seara (telefoane, tablete, televizor) ar contribui la prevalenţa ridicată a tulburărilor de somn.

Conform celor mai recente statistici ale National Sleep Foundation, cel puţin 4 din 10 americani declară că activităţile lor cotidiene sunt afectate de somnul insuficient sau de calitatea redusă a acestuia, cel puţin o dată în ultimele 7 zile.

Participanţii la studiu (22 de persoane cu vârsta între 17 şi 42 de ani) şi-au urmat rutina de seară, purtând timp de 3 ore înainte de culcare ochelari care blocau undele scurte, timp de două săptămâni. S-a observat că nivelul de melatonină (hormonul somnului) din timpul nopţii a crescut cu 58% în aceste condiţii. De asemenea, participanţii au declarat că se simţeau mai bine, adormeau mai repede şi dormeau cu aproximativ 24 de minute în plus pe noapte.

Lumina albastră, oferită de soare dar şi de dispozitve pe bază de LED, ne creşte nivelul de alertă, reglează ritmul circadian şi oferă corpului indicii despre când ar trebui sau nu să doarmă, prin efectul de inhibare a melatoninei.

Despre melatonină găsiţi mai multe informaţii aici.

Pentru a evita efectele negative ale luminii albastre, autorii recomandă limitarea timpului petrecut în faţa acestor dispozitive cu ecran, folosirea ochelarilor pentru calculator care blochează lumina albastră sau, acolo unde e cazul, utilizarea opţiunii de night mode pentru limitarea expunerii la această lumină artificială.

Informaţii pe larg despre efectele luminii albastre asupra somnului găsiţi în acest articol.

Studiul a fost publicat în jurnalul Ophthalmic & Physiological Optics.

Sursa: Science Daily

Data actualizare: 31-07-2017 | creare: 31-07-2017 | Vizite: 101
Bibliografie
Artificial light from digital devices lessens sleep quality, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2017/07/170728121414.htm
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Somnul la vârsta a treia
  • Ce se întâmplă dacă nu dormi suficient?
  • Creierul îmbătrânește mai repede dacă nu dormim suficient
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK