Marile companii farmaceutice trebuie sa se extinda pe pietele emergente, potrivit unui studiu

Data publicării: 18-03-2010

Principalii producatori de medicamente trebuie sa actioneze rapid pentru a se adapta noii ordini mondiale in care unele dintre pietele emergente par hotarate sa detroneze unele dintre pietele nationale in ceea ce priveste vanzarea de produse farmaceutice, avertizeaza un raport dat publicitatii marti, 16 martie, si preluat de cotidianul american New York Times.
Potrivit raportului, realizat de IMS Health, o companie de cercetare cu sediul in Norwalk, Connecticut, anul viitor, vanzarile de medicamente in China le vor depasi pe cele din Franta si Germania, in timp ce Brazilia va cumpara mai multe medicamente decat Marea Britanie.
Raportul avertizeaza asupra faptului ca daca numele mari din industria farmaceutica nu vor lua rapid masuri pentru a se extinde pe pietele emergente, ele vor pierde ocazii importante de dezvoltare si vor pierde aceste piete in favoarea actorilor locali.
Cresterea anuala a vanzarilor farmaceutice pe piete mature cum ar fi SUA si Europa Occidentala s-a incetinit la sub 10 la suta in ultimii opt ani. Scaderea are drept cauza atat criza economica globala, cat si preluarea patentelor de la unele firme importante de medicamente, recurgerea din ce in ce mai frecventa la medicamente generice, investitiile reduse in biotehnologie si restrictiile guvernamentale mai dure pe piata farmaceutica, sustine raportul.
Potrivit IMS, piata farmaceutica din SUA a avut anul trecut vanzari de aproximativ 300 de miliarde de dolari, cu o rata a cresterii anuale de 5 procente. Si chiar daca Congresul adopta legislatia privind sanatatea, care, potrivit unui raport al Credit Suisse, ar putea creste vanzarile de medicamente pana la 10,7 miliade de dolari, impactul asupra ratei cresterii va fi mai degraba minim.
Prin contrast, sustine IMS, 17 piete emergente vor inregistra o crestere semnificativa. Acestea au fost grupate de catre IMS in trei grupuri in ordinea descendenta a cresterii valorii pietei. Daca in primul grup intra doar China, al doilea este alcatuit, printre altele, de Brazilia, Rusia si India, urmat de cel format de tari cum ar fi Venezuela, Polonia, Argentina, Turcia si Mexic.
Anul trecut, aceste tari au fost responsabile pentru 123 de miliarde - aproximativ 16% - din cele peste 770 de milioane de dolari obtinute din vanzarea totala de medicamente, sustine IMS, iar vanzarile de pe pietele emergente au reprezentat 37% din cresterea industriei. Pana in 2013 se estimeaza ca aceste tari vor aduce 90 de miliarde suplimentari vanzarilor de medicamente si vor reprezenta 48% din cresterea industriei farmaceutice. Per ansamblu, pietele emergente vor fi responsabile pentru aproximativ 21% din totalul vanzarilor de medicamente in 2013, au declarat ntr-un interviu responsabilii IMS.
De asemenea, China, liderul pietelor emergente, va realiza vanzari suplimentare de 40 de miliarde, pana in 2013.
Mai multi producatori europeni de medicamente, printre care Novartis, Sanofi-Aventis si GlaxoSmithKline, au inregistrat progrese prin cumpararea unor companii locale, prin intensificarea parteneriatelor locale in respectivele tari sau prin investitii majore in cercetare si dezvoltare pe pietele emergente.
Per ansamblu insa, principalii producatori de medicamente la nivel mondial se descurca prost pe pietele emergente, cele mai importante 15 companii, printre care Pfizer, Merck si Eli Lilly, obtinand mai putin de 10 la suta din vanzari de pe pietele emergente, sustine IMS.
Pentru a face afaceri profitabile in aceste tari, producatorii de medicamente trebui sa isi adapteze abordarile la dinamica specifica si la provocarile cu care se confrunta aceste piete, sustine Murray Aitken, vicepresedinte la IMS, precizand ca unele piete emergente pentru medicamente au fost in particular lovite de criza economica. 'In Romania, situatia este mai degraba sumbra', precizeaza el, adaugand ca si piata din Turcia nu este intr-o stare buna.
Sursa: Agerpres, 18-03-2010, Vizualizari 433
 Agentia Nationala de Presa Agerpres Stirile medicale sunt furnizate de Agentia Nationala de Presa "Agerpres", partenerul nostru pe sectiunea de Noutati si Stiri medicale.