Nou studiu privind eficiența antrenamentelor cerebrale în reducerea demenței

Nou studiu privind eficiența antrenamentelor cerebrale în reducerea  demenței
Un studiu derulat pe parcursul a 10 ani susține că un tip particular de antrenament cognitiv a fost asociat cu reducerea riscului de dezvoltare a demenței.

Studiul nu asigură rezultate concludente care să confime acest fapt, dar aduce noi informații benefice privind antrenamentele cognitive.

Participanții au urmat periodic un training de îmbunătățire și analiză a vitezei de procesare și de accelerare a vitezei de recunoaștere a obiectelor, timp de 10 ani. Rezultatele au arătat că riscul a scăzut cu 29% în cazul celor din grupul de testare activă, comparativ cu grupul de control. În ceea ce privește relația doză-răspuns, se pare că rezultatele au fost în legătură directă cu intensitatea și frecvența antrenamentelor.

Studiul numit ACTIVE (Advanced Cognitive Training in Vital Elderly) a monitorizat 2.802 vârstnici sănătoși pe o perioadă de 10 ani, având 74 ani la intrarea în studiu și 84 la final.

Participanții au fost grupați aleatoriu în unul din trei tipuri diferite de antrenament cognitiv, axat fie pe antrenarea memoriei, fie pe raționalizare sau pe viteza de procesare. A fost ales și un al patrulea grup de control care nu a efectuat niciun antrenament cognitiv. Participanții au beneficiat de 10 ședințe a câte o oră la anumite săptămâni, cu un grup mai redus ce a beneficiat de un număr limitat de ședințe la 1 sau 3 ani de la training-ul inițial.

Din cauza decesului sau a altor factori, doar 1220 din 2802 au parcurs tot studiul. Dintre cei 1220 participanți, 260 au dezvoltat demență, dar cercetarea arată că riscul a fost mai mic cu 29% pentru cei care  s-au antrenat, comparativ cu cei din grupul de control.

Este necesar să vedem exact care antrenamente sunt eficiente și care nu, și să analizăm necesarul de antrenament  pentru obținerea rezultatelor optime”, menționează psihiatrul Jerri Edwards, conducătorul echipei de cercetare din cadrul University of South Florida. 

Sudiul prezintă un risc de 5% ca diferențele dintre gupurile active și cel de control să fie din coincidență, deoarece 0.05 este nivelul statistic de prag conform căruia este puțin probabil ca rezultatele să fie întâmplătoare. Analiza statistică a studiului prezintă valoarea pragului critc p = 0,049, care poate înseamna că sunt 5% șanse ca rezultatele să fi fost o coincidență și că ar putea fi considerate statistic irelevante.

Deși studiul nu asigură rezultate concludente, informațiile sunt importante și antrenamentele nu par să dăuneze în vreun fel, astfel că mai sunt necesare cercetări aprofundate pentru a vedea cu exactitate dacă antrenamentele cognitive pot reduce riscul de demență.

Sursa: Science Alert

Data actualizare: 24-11-2017 | creare: 24-11-2017 | Vizite: 121
Bibliografie
(1) There's a Type of Brain Exercise That Could Reduce Dementia Risk by Nearly 30%, link: http://www.sciencealert.com/brain-training-reduces-dementia-risk-by-almost-30-10-year-study-finds-speed-cognitive
(2) The ACTIVE study: Study overview and major findings, link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3934012/
http://www.sciencemediacentre.org/brain-training-for-dementia/
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Combinația între depresie și tulburări cognitive minore la vârstnici accelerează îmbătrânirea creierului
  • Sedativele uzuale pentru anxietate și insomnie ar putea crește riscul de Alzheimer
  • Edentația parțială la vârstnici: factor predictiv al declinului cognitiv?
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK