O nouă abordare permite identificarea genelor microbiene din intestinul uman

O nouă abordare permite identificarea genelor microbiene din intestinul uman
Cercetătorii de la Gladstone Institutes au descoperit un nou mod prin care pot identifica genele care ar putea fi importante pentru a ajuta microbii să trăiască cu succes în intestinul uman.
Trilioane de microbi și de bacterii trăiesc în intestine, fiecare cu un set propriu de gene. Pentru o mai bună înțelegere a modului în care microbii colonizează intestinul, dr. Katherine Pollard, coordonatorul studiului și echipa sa de cercetare și-au propus să identifice genele care ajută microbii să supraviețuiască în tractul gastro-intestinal inferior.

Cercetătorii au aplicat o tehnică numită modelare liniară filogenetică, care a fost adesea folosită în ecologie, dar rareori în genomică. Echipa a folosit această abordare pentru a analiza date publice de la sute de indivizi din țările industrializate. În plus, oamenii de știință au folosit aceeași tehnică pentru a analiza dacă microbii intestinali, fie sunt benefici pentru sănătate, fie cauzează boală.

Patrick Bradley, un colaborator al acestui studiu a afirmat că pentru a viza genele microbiene individuale, trebuie mai întâi să fie înțeles rolul acestora în colonizarea intestinului. Astfel, cercetătorii au identificat gene care sunt asociate cu bacterii care sunt mai răspândite la pacienții cu boală Crohn decât la pacienții sănătoși.

Dacă la pacienții cu boala Crohn, bacteriile cu proprietăți anti-inflamatorii au un efect diminuat, identificarea unor gene care să îmbunătățească colonizarea intestinului ar putea ajuta la tratarea bolii.

Noua abordare computațională ar putea duce la dezvoltarea de noi terapii pentru a menține sau îmbunătăți sănătatea intestinală. Rezultatele au fost publicate în revista științifică PLOS Computational Biology.

Sursa: Science Daily