O oră de exerciții fizice pe săptămână poate preveni depresia

O oră de exerciții fizice pe săptămână poate preveni depresia
O cercetare din cadrul Black Dog Institute arată faptul că o oră de exerciții pe săptămână practicate cu orice intensitate poate preveni depresia.

Rezultatele studiului publicat în American Journal of Psychiatry au sugerat că exercițiile fizice realizate chiar și în cantități reduse ajută la menținerea sănătății mentale, indiferent de vârstă sau gen.

Echipa internațională de cercetare a descoperit că aproximativ 12% din cazurile de depresie analizate ar fi putut fi prevenite dacă participanții erau implicați în activități fizice timp de o oră în fiecare săptămână. Rezultatele studiului sunt importante deoarece este pentru prima dată când s-a analizat și cuantificat efectul protector al activității fizice în reducerea simptomelor depresive.

Se pare că impactul combinat al beneficiilor fizice și sociale pe care exercițiile fizice le au determină un efect de preventiv. Astfel, este recomandată integrarea acestor activități în planuri individuale de sănătate mentală, precum și în campanii de sănătate publică.

În demersurile lor, cercetătorii s-au folosit de rezultatele anchetei Health Study of Nord-Trøndelag County (desfășurată în perioada ianuarie 1984 - iunie 1997). Studiul s-a realizat în mai multe etape. Într-o primă fază, participanții au fost solicitați să menționeze frecvența și intensitatea exercițiilor fizice practicate. În cea de a doua etapă au completat un chestionar prin care a fost indicat riscul de despresie sau anxietate (scala de anxietate și depresie). Mai mult decât atât, au fost luate în calcul și o serie de variabile care ar putea influența relația dintre activitatea fizică și depresie, cum ar fi: factorii demografici și socio-economici, eventualele substanțe consumate (droguri sau alcool), indicele de masă coporală, afecțiunile psihice.
   
Conform cercetării, s-a remarcat faptul că cei care au precizat că nu practică sport au prezentat un risc cu 44% mai mare de a dezvolta depresie în comparație cu cei care au menționat că exersează între 1 și 2 ore pe săptâmănă. De asemenea, nu a fost indentificată nici o corelație între intensitatea excercițiilor și riscul de a dezvolta depresie.

Având în vedere faptul că sedentarismul se răspândește tot mai mult, rezultatele acestui studiu ne îndeamnă către îmbunătățirea condiției fizice. Chiar și în cantități mici, activitatea fizică aduce beneficii incontestabile pentru o viață sănătoasă.

Sursa: Medical Xpress

Data actualizare: 06-10-2017 | creare: 06-10-2017 | Vizite: 133
Bibliografie
One hour of exercise a week can prevent depression, link: https://medicalxpress.com/news/2017-10-hour-week-depression.html
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Câte calorii consumi când mergi vs când alergi?
  • Precizia gadget-urilor sportive diferă în funcție de locul în care sunt plasate
  • Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK