O reţea de farmacii din Statele Unite doreşte să renunţe la reclamele cu imagini retuşate
Data publicării: 18-01-2018
Compania doreşte să creeze ''noi standarde'' referitoare la reclamele prezente în magazinele sale astfel încât să nu mai expună fotografiile care conţin corecţii asupra formelor corporale, culorii pielii sau ridurilor, potrivit unui comunicat difuzat luni.
Reţeaua, care deţine nu număr total de 9.700 de farmacii, doreşte să creeze, în acest an, o marcă de produse care să se bazeze pe imagini neretuşate.
În pus, compania intenţionează să-i oblige, până la finalul anului 2020, pe producătorii de cosmetice să menţioneze dacă o fotografie promoţională utilizată în magazinele sale a fost retuşată.
''Ca femeie, mamă şi manager al unei reţele de magazine ai cărei clienţi sunt în principal femei, mi-am dat seama că trebuie să reflectăm la mesajele pe care le trimitem în fiecare zi'', a argumentat Helena Foulkes, responsabilă de reţeaua de farmacii din grupul CVS Health.
''S-a stabilit o legătura dintre propagarea de imagini nerealiste ale corpului şi efectele negative asupra sănătăţii, în special asupra tinerelor fete şi femei'', a subliniat aceasta.
Compania a luat deja legătura cu numeroşi distribuitori, iar ''mulţi dintre aceştia se gândesc deja la această problemă'', a precizat Foulkes.
Iniţiativa companiei americane se înscrie într-o mişcare mai vastă care luptă împotriva promovării unui anumit standard de frumuseţe.
În Franţa, spre exemplu, există un decret care impune obligativitatea menţiunii ''fotografie retuşată'' pe imaginile cu manechine a căror siluetă a fost modificată cu ajutorul unui program informatic în publicitate, presă sau internet.
Sursa: Agerpres,
18-01-2018, Vizualizari 198