O singură sesiune de yoga poate reduce eficient stresul pe termen scurt

O singură sesiune de yoga poate reduce eficient stresul pe termen scurt
Cu toții suntem victime ale stresului cotidian, iar generațiile tinere se confruntă cu aceste stări din ce în ce mai devreme, ceea ce predispune la depresie, anxietate și alte tulburări mentale. O soluție pentru reducerea stresului ar putea fi yoga - o singură sesiune de yoga este suficientă pentru a îmbunătăți starea de sănătate mentală și de a reduce efectele fiziologice ale stresului, conform unui studiu recent publicat în Journal of Health Psychology.

Studii anterioare arată că practicarea exercițiilor de yoga pe termen lung reduce stresul și îmbunătățește starea de bine, dar se pare că prezintă efecte rapide și pe termen scurt.

Atât stresul mental cât și cel fiziologic sunt parte zilnică a vieții noastre cotidiene și personale, iar la intensități ridicate și prelungit poate afecta homeostazia organismului și poate avea un impact negativ major asupra sănătații fizice și mentale. Stresul fizic și mental activează axa HPA (hipotalamus-glanda pituitară-adrenocorticala), care duce la accelerarea eliberării de hormoni ai stresului – cortizol - în organism. Expunerea prelungită la cortizol poate duce la slăbirea sistemului imunitar, la insomnie și depresie.

Un studiu recent realizat în cadrul Universității Elon a analizat efectele exercițiilor de yoga ușoare sau de intensitate mai crescută asupra răspunsului organismului la stres și asupra stării mentale de bine. La studiu au participat 33 femei cu vârste cuprinse între 18-30 ani ce au participat la o ședință de yoga – de intensitate redusă (tip stretching) sau de intensitate ridicată (power). Nivelul de cortizol salivar a fost măsurat înainte, în timpul și după sesiunea de yoga.

Rezultatele au arătat că antrenamentele de intensitate crescută au fost mai eficiente și mai energizante, dar după fiecare sesiune, indiferent de intensitate, s-a înregistrat o reducere a cortizolului. Astfel, se pare că și o singură ședință de yoga este eficientă în reducerea stresului și îmbunătățirea stării fizice, fiziologice și psihologice.

Sursa: PsyPost

Data actualizare: 09-08-2017 | creare: 09-08-2017 | Vizite: 226
Bibliografie
Study finds 1-hour session of yoga may be effective at decreasing stress in women, link: http://www.psypost.org/2017/08/study-finds-1-hour-session-yoga-may-effective-decreasing-stress-women-49403
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Yoga pentru copii
  • Stresul are un rol activ în afecțiunile dermatologice inflamatorii
  • Stresul și sistemul imunitar
  • Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK