Oamenii de Neanderthal aveau un grad similar de inteligenta cu Homo sapiens

Data publicării: 26-08-2008

Oamenii de Neanderthal nu aveau o inteligenta limitata asa cum au fost deseori prezentati, conform unui nou studiu care demonstreaza ca uneltele din piatra cioplita realizate de acestia aveau aceleasi calitati cu cele realizate de primii Homo sapiens, informeaza cotidianul The Independent consultat marti de Agerpres.
Oamenii de stiinta care au studiat aceste unelte au ajuns la concluzia ca oamenii de Neanderthal aveau un grad de inteligenta similar cu cel al primilor oameni moderni. Astfel, declinul si in cele din urma disparitia speciei de oameni de Neanderthal nu mai poate fi explicata prin calitatea inferioara a uneltelor pe care le foloseau.
"Studiul nostru distruge prejudecata ca Homo sapiens dispuneau de unelte mai avansate decat cele folosite de oamenii de Neanderthal. Este timpul ca arheologii si paleoantropologii sa incerce sa identifice alte posibile cauze ale disparitiei oamenilor de Neanderthal", a comentat un participant la acest studiu. "Din punct de vedere tehnologic, nu exista nici un fel de diferente clare care sa faca uneltele folosite de Homo sapiens superioare celor folosite de neanderthalieni", a mai adaugat el.
Oamenii de Neanderthal au populat Europa timp de aproape 300.000 de ani, supravietuind mai multor ere glaciare pana cand, in urma cu aproximativ 25.000 de ani, au disparut complet, la aproximativ 10.000 de ani dupa ce primii oameni moderni au patruns in Europa.
Acest studiu publicat de revista Journal of Human Evolution, a fost realizat de cercetatori si studenti de la Exeter University, Southern Methodist University din Dallas, Texas State University si Think Computer Corporation, pe baza unor analize detaliate a obiectelor din piatra cioplita apartinand ambelor specii umane dar si prin imitarea procesului de realizare a unor astfel de unelte.
Sursa: Agerpres, 26-08-2008, Vizualizari 345
 Agentia Nationala de Presa Agerpres Stirile medicale sunt furnizate de Agentia Nationala de Presa "Agerpres", partenerul nostru pe sectiunea de Noutati si Stiri medicale.